| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: 400+hk Turbokit Volvo 850 -20kkr-
|
4024 besök totalt |
|
Säljer nu mitt stora turbokit till förmån för väghållning
Suttit på min 850 turbo -94 och passar således rakt ner i motsvarande. Har tyvärr inte blivit av att jag bromsat bilen med detta på, så därför kan inte några exakta prestandasiffror uppges, men borde vara gott o väl 400hk då jag har en sluthastighet på långa rakan på Anderstorp på över 250km/h(mätarfart). Det som ingår i kittet är: *extraktor-grenrör med uttag för 2st avgastempgivare(lindat med avgas-bandage) *Tial wg *T04 turbo (från Ulf, turbomeck) *Downpipe med 2st lambdauttag, inbyggd retur från wg (lindat med avgas-bandage) *Lmm hus i alu (för org Lmm) *Anslutningsrör samt värmetålig slang mellan Lmm-hus o turbo *Spridare, RC 750cc, högohm med org kontakter *Komplett styrbox(850turbo-94), mappad till 1,7bar av Turbocenter i Stockholm
Utöver ovanstående hade motorn följande vid mappning: *h-stakar *orginalkolvar *glt-kammar *glt-spjäll på portat org insug *större ic med tryckrör enligt bild *återcirkulerande dump *orginal bränsletryck *Platina stift *mekaniskt styrd turbotryck("pysventil") alltså inga dyra ovanliga specialdelar
(reservation för ej komplett lista, skrev det jag kom på för stunden, fråga gärna vid oklarheter) Riktpris: (25000) NU: 20000kr/högsta bud Finns i Göteborg Skicka pm eller ring mvh Anders Eggelind 0739-98 25 30 _________________ Anders Eggelind |
![]() |
SÄLJES
|
4024 besök totalt |