Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
varning hyrbil
1, 2   >>
6602 besök totalt
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004

Trådstartare
varning hyrbil

Om någon nu mot förmodan skulle få för sig en fröjdefull tur på den gröna sköna slingan runt Nürburg så välj inte 2 av följande hyrbilsfirmor, AVIS och BUDGET!!! De håller stenkoll på vart du kört. För ajjabajja om du kört på fel väg Ingen "Wettig" idé

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004

Inget jag blev AVIS på.

// Göttebörgarn

Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

Mr G... han kan ratta han

Lund
Här sen Dec 2003

Har de GPS-loggning i alla bilar eller är det vittnesuppgifter som deras beslut bygger på?

Porsche Cayman S "3400 RT" -09
Grocery Getter: Mercedes C220D T 4Matic -20
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Skulle inte förvåna mig om dom har typ agenter ute som får någon form av ersättning.

Glömmer aldrig hyrbils Z4:an lastad med svenskar som kom in på ringracing och ville ha nya bromsbelägg

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004

De söker regelbundet på fotografernas sida, de autokameror som är uppställda om jag fattat det rätt på ringen.

En vän till mig blev fotograferad och fick betala massa pengar för service, nya däck, bromsar osv. De visade upp en snygg bild på dem från ringen.
Citera
Outlaw1
Göteborg
Här sen Dec 2011

hahaha detta e ju underbart komiskt ändå måste jag säga..
Sedan tycker jag det är synd på ett sätt också..Om man har kört på ringen och inte förosrsakat någon olycka eller krock så va fan låt det vara..Att bilen sliter däck o bromsar är ju i stort sätt det man betalar hutlösa hyreskostnader för..
AVIS i detta fallet har säkert fått betalt för C4:an flera gånger om i detta fallet..
Att sedan svartlista någon från AVIS ger ju dom bara färre kunder kan man tycka..Tänk istället om dom gick ut med att deras bilar håller hög kvalite och tål att köras med på ringen istället..då kanske dom hade kunnat få FLER kunder istället...

Stackars Mr G...*ler*

Jönköping
Här sen Jul 2011

Då var det lugnare på 90-talet Vann en Brackettävling på Mantorp i en hyrd Sierra 2,0

...men resultatet, livstids avstängning blev detsamma, då uthyraren kunde läsa reportaget i Wheels, och kände igen bilen på bild

Örebro
Här sen Maj 2008

Även Europcar kör samma linje - been there done that

BMWSC #719
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003

Re:

Johan Sjöström skrev:
Glömmer aldrig hyrbils Z4:an lastad med svenskar som kom in på ringracing och ville ha nya bromsbelägg

Skall de sitta blåa Pagid på denna Stackars den bilen... den fick slita hårt den helgen

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Det finns ju en sida (eller flera, länken finns här någonstans på rejsa) där man knappar in regnummer och vips får du upp alla bilder på det fordonet. Funkar även på utländska plåtar.

Så en liten knapptryckning per bil de hyr ut tar ju inte så många minuter och kostar inte många kronor...

gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004

Trådstartare
"From facebook Marko Miletic; haha, every car rent firm, HERTZ,AVIS, SIXT use GPS tracking if you guys didnt know! ( have a insider who told me this loong time agoo) so dont race with the cars :P!
13 hours ago · Like"

Någon som har tips på länkar där det går att köpa GPS blockers

Citera
Naqref
Christianstad/Scania
Här sen Jul 2005

Re:

gladiatorn skrev:
"From facebook Marko Miletic; haha, every car rent firm, HERTZ,AVIS, SIXT use GPS tracking if you guys didnt know! ( have a insider who told me this loong time agoo) so dont race with the cars :P!
13 hours ago · Like"

Ebay.com

gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004

Trådstartare
Re:

Naqref skrev:
gladiatorn skrev:
13 hours ago · Like"

Ebay.com

Någon lokal butik ?

Citera
Naqref
Christianstad/Scania
Här sen Jul 2005

Re:

gladiatorn skrev:
Naqref skrev:
gladiatorn skrev:
13 hours ago · Like"

Ebay.com

Någon lokal butik ?

Jag tror inte de är lagliga i Sverige så man får nog leta sig en bit utanför EU.

Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004

Re:

Mats Th skrev:
Det finns ju en sida (eller flera, länken finns här någonstans på rejsa) där man knappar in regnummer och vips får du upp alla bilder på det fordonet. Funkar även på utländska plåtar.

Länk tack!

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006

Jag fattar ärligt talat inte vitsen med att åka runt där med en sketen hyrbil, åka så långt för det när dom flesta har något bättre i garaget ändå, i annat fall så finns det ju bättre bilar att hyra för ändamålet.
Skulle vara att det är billigt då?
Eller är det något jag missat

Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004

Trådstartare
Så är det också såklart Narin Men av samma anledning som när man vill använda sin egen privatbil för att kanske skjutsa runt folk som inte bekantat sig med ringen och när man är fler i den resan än 2personer så borde det vara helt ok att köra en hyrbil Man betalar ju ändå för att få använda den på väg med gällande trafikregler
Men det går uppenbarligen inte Gör man det så blir man bannad för evigt. Och de följer dig via GPS så snart du startar hyrbilen tills du lämnar den.

Men det verkar vara den eviga debatten om ringens "vanlig-väg-eller-racerbana" status.
Gäller försäkring eller inte etc etc.
Men om man tolkar svaret från Avis, så är det en racerbana PUNKT! och det är även tveksamt om du ens får köra hyrbilen T&R Nürburg

Citera
Erajk

Här sen Feb 2012

Ljungbyhed 1.04.9 (Megane RS Cup)
Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8)
Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8)
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004

Trådstartare
Re:

Erajk skrev:
http://www.dealextreme.com/p/car-cigarette-powered-gps-blocker-black-dc-12v-115994?item=3

Här har du en GPS-Blocker

thumbs up
och denna:
http://www.prylstaden.se/spionprylar-overvakning/gps-jammer-portabel-g . . . .

Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004

Re:

Narin skrev:
Jag fattar ärligt talat inte vitsen med att åka runt där med en sketen hyrbil, åka så långt för det när dom flesta har något bättre i garaget ändå, i annat fall så finns det ju bättre bilar att hyra för ändamålet.
Skulle vara att det är billigt då?
Eller är det något jag missat

VÄLDIGT mycket billigare än "ringenhyrbil", är du där första gången så är det perfekt för att lära sig banan, att ha en snabbare bil är oftast slöseri med pengar, det finns en viss pedagogisk poäng i att närma sig gränserna i en slö bil. Dessutom så har du en bil att åka runt med i området, det gör man ju inte gärna med sin hyrswift eller liknande där varje km kostar multum.

Har man otur kan man dock få vinterdäck på (även i mittern av sommaren och 30 grader), det var en nyttig upplevelse att halka runt på, som dom höll !. Inte mycket slitage efter en helg brummande

Den resan med dieselaudihyrbil var ju verkligen perfekt för första gången, men idag med fler varv i kroppen och när jag har varit nere med banbilen så skulle det kännas sådär kul att kasa runt med en stdbil. Som sagt, det har en poäng (men också nackdelar )

Sixt var liberala då, men det blir säkert värre och värre för varje år. Men hyr man en bil li närmsta by är man ju inte klipsk om man tar den till ringen. För några år sedan hade sixt enbart ett textstycke i kontraktet som handlade om tävlingskörning har jag för mig, men det lär ju vara justerat idag kan man misstänka.

Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Nürburgring
varning hyrbil
1, 2   >>
6602 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande