Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Underhålla bilen med VOC som mål?
786 besök totalt
PerKr
Mariestad
Här sen Feb 2007

Trådstartare

transportbilen ska underhållas ett tag till, sen får den en ersättare. Har svårt att släppa idén om en 855 som banåkarbil och här har man ju någon form av historisk anknytning också (lärde mig köra i den en gång i tiden). Så jag lutar lite åt att ha VOC-körning i åtanke i allt kommande underhåll där byte av delar är aktuellt. Först är det rostfix som ska göras, sen är ju 16-tumsfälgar överkomliga i pris och bakvagnen verkar behöva en översyn o.s.v.

Men vad kan jag göra nu innan jag kan riva ut inredningen och installera bur? Och hur vet jag om karossen är värd att lägga jobb på eller om det är ett hopplöst fall (det finns rost på sina ställen, en reva i bakskärmen som ska fixas, säkert något mer som jag inte har upptäckt än)? Vilka tips har ni allmänt för en 855 som banåkarbil?

Kristoffersson Engineering
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005

Jag vet inte hur VOC reglementet ser ut, men.

Jag kan inte tänka mig att dom har nått emot rostlagade karosser! Så om bilen är i skick nog eller inte att byggas om till racebil får nog du själv bestämma utifrån hur mycke rost du är beredd att fixa!

Ang. servicedetaljer som ska bytas i syfte att vara närmare en färdig racebil den dag bilen gjort sitt som bruksbil.

Börja byta bussningarna till värre, stålomspunna bromsslangar, tar skivorna slut kanske uppgradera bromsarna till större, biffigare osv.

Regards, Johan Eriksson.
Citera
Skruva banåkabil
786 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande