Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
2994 besök totalt |
S/B: Avstannat projekt, volvo 850 t5 Prissänkt! SÅLD!
Hej, då bilintresset börjat dala så har jag beslutat mig för att sälja projektet. Bilen är en volvo 850 turbo av 1995 års modell, ca 19500 mil på mätaren. Mycket gjort med under dom 7-8 åren jag har haft bilen. ![]() ![]() ![]() ![]() Motor: B5204t block volvo orginal öd1 81,2 kolvar sten parner h-profilstakar allt balanserad och viktjusterat orginaltopp med mirafrästa ventilsäten GLT kamaxlar orginalinsug med 3" GLT spjällhus 2,5" tryckrör 76mm Aluintercooler t04e med steg 5 axel ifrån turbomeck (nyrenoverad sommaren/hösten 2011) 3" rostfritt avgassystem (seriöst egenbyggt hösten 2011) 630cc siemens deka spridare bosch 040 pump civinco standalone styrsystem SA2000 (installerades sommar/hösten 2011) Bilen mappades i höstas och bromsades då till 409whp vid 1,8bar på civincos rullar i härryda. Drivlina: Sachs 707- tryckplatta omstiftat och ballanserat svänghjul orginal växellåda Kaross/chassie Volvo orginal fjäderbenstag K-sport coilovers (inköpta i höst 2011) Kraftigare krängningshämmare ifrån IPD Aluminium länkarmar med polyretan bussningar BTCC framdörrar(urkapade) med lexanrutor (Ej monterade) BTCC bakdörrar(urkapade) med lexanrutor BTCC bagagelucka(urkapad och EJ monterad) 16" Meteor fram med R-däck (bra mönster) 17" Comet bak (bra mönster) Interiör: Orginal svart/grå instrumentpanel Lättad och rensad kabelmatta Skrapade alfaltsmattor Utrensad isolering Autometer ultra lite laddtrycksmätare Autometer ultra lite oljetempmätare(Ej inkopplad) Autometer ultra lite oljetrycksmätare(Ej inkopplad) AEM bredbandslambda Nu till dom nackdelar/skavanker som finns: Problem med laddtrycket, kan ge lite varierande laddtryck och bygger inte mer än 1,6bar. Tickar från växellådan/uttrampningslagret när den belastats endel. Motorn fuktar olja vid tråget/termostathuset till oljekylet. Karossen är rätt sliten, finns lite bulor, rost och klarlackssläpp. Misständer ibland vid full belastning. Bilen har inträtt körförbud men är skattad och försäkrad för tillfället. En bil för dig som har tid/ork/möjlighet att antingen färdigställa projektet eller vill lägga vantarna på godsakerna som sitter på bilen. Finns säkerligen mycket jag missat så har du några frågor, vill ha fler bilder eller liknande är det bara att kontakta mig. Priset sätter jag till 50 000:- men viss prutmån finns vid smidig affär. Kan även tänka mig byta mot en KTM 250 exc lv-reggad 2007 och nyare. Kontakt; 0704690520, PM eller Gustav.B_1987@hotmail.com och bilen finns för beskådning i Göteborg. Mvh Gustav Bernestål _________________ Gustav Bernestål |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
2994 besök totalt |