Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Rördragning till McPhersonstag?
678 besök totalt
David L
Nykvarn
Här sen Jan 2003

Trådstartare

Håller på att bygga dit en sk. Grp E bur i busbilen och tänkte komplettera med McPhersonstag för extra vridstyvhet. Dock är jag lite osäker på vilket sätt rören ska dras för bästa 'effekt' och vad som är godkänt och icke.

Har inte för avsikt att tävla med bilen, men vill man komplettera med stagen som krävs känns det som att om McPhersonstagen redan finns förenklar det 'utbygget'.

Gjorde en snabb skiss på alternativen:

och samtidigt en följdfråga, måste även infästningen på tornet ha en förstärkningsplatta på 120cm² samt en fästplatta på röränden eller kan man svetsa röret direkt på?

Ume
Här sen Jul 2003

Sorry om jag stjäl lite av tråden men just detta skulle jag åxå vilja veta??

Vressel
Här sen Apr 2003

Jag med!

Har precis gjort en massa extraarbete (nästan) för att kunna bygga det vänstra, så jag hoppas det är bäst
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002

Re: Rördragning till McPhersonstag?

David L skrev:
Håller på att bygga dit en sk. Grp E bur i busbilen och tänkte komplettera med McPhersonstag för extra vridstyvhet. Dock är jag lite osäker på vilket sätt rören ska dras för bästa 'effekt' och vad som är godkänt och icke.

Har inte för avsikt att tävla med bilen, men vill man komplettera med stagen som krävs känns det som att om McPhersonstagen redan finns förenklar det 'utbygget'.

Gjorde en snabb skiss på alternativen:

och samtidigt en följdfråga, måste även infästningen på tornet ha en förstärkningsplatta på 120cm² samt en fästplatta på röränden eller kan man svetsa röret direkt på?

Svetsade fast röret direkt i tornet och hade inga problem med vagnbok........

Till bakre stötdämparna krävs svetsplattor och 2st M8 (tror jag)

678 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande