Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Amerikansk motor i tysk bil.
1823 besök totalt
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439


Trådstartare
Amerikansk motor i tysk bil.

Jag ville inte förstöra Anders Jeppssons tråd utan gör en ny istället.

Det finns ju dom som sätter in jänkeveåttor i tyska bilar annars. http://www.cwstuning.com/gallery/coupe-degolf

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



thumbs up

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4323



Kul bygge, men jag skulle nog inte vilja ha de vinklarna på drivaxlarna....

_________________
Ragnar Burenius
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 13281





tanken slog mig att man kanske skulle köpa en 540 och sen bara byta motorerna mellan bilarna...
fast sen kom jag fram till att det nog inte finns så stor marknad för en BMW med jänkejärn i...
Hade ju varit rätt kul dock - borde väl bli en BMW 565?
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42371

Forumägare
Forumägare

och jag som tyckte det var trångt med VR6'an i

_________________
Magnus Thomé
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11804

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Det gäller väl att ha full tank och ett par backar bira i bagaget, eller stödhjul på framspoilern, framtung ser det ut att vara iallafall. thumbs up

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
Tim
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 569



urgh vilket as.. snacka om framtung
men läcker sleeper!

_________________
Tim Kjellsson
Uppsala
Citera
David Berglund
Lidköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 731



steffe skrev:
Det gäller väl att ha full tank och ett par backar bira i bagaget, eller stödhjul på framspoilern, framtung ser det ut att vara iallafall. thumbs up


Den kanske planerar köra "back-tävling"
*ordvits*


Ne skämt åsido... Förstår inte att någon med kunskapen att genomför ett sådant bygge tycker att det är värt besväret för en sån störtbombare...
Det vore juh en helt annan sak med stor motor och bakhjulsdrift

_________________
David Berglund
Ingen Scirocco RSi
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8845

Hjälpmoderator

Gillar den skarpt. Har också hört om Cheva Smallblocks i Audi 100, någon som har en länk?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
ILiveToRide
Skogen, utanför Grängesberg.
Här sen Dec 2003
Inlägg: 2232



den där Northstar motorn är ju inte så extremt tung. Den är på under 5 liter och hel alu.
Men framtung lär det vara ändå.

_________________
Thorbjörn Nilsson
Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95)
Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17966



ILiveTORide skrev:
den där Northstar motorn är ju inte så extremt tung. Den är på under 5 liter och hel alu.
Det är kanske därför det finns bolt-on-kit för att montera dem i Pontiac Fiero...

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Italienare med jänkeåtta !





_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208



Fredrik C skrev:
Italienare med jänkeåtta !




[img][/img]




_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Eric Josefsson skrev:
Fredrik C skrev:
Italienare med jänkeåtta !




[img][/img]





Som tur är så tror jag bara att det är nån som har provat sin kunskaper i Photoshop !

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208



Fredrik C skrev:
Eric Josefsson skrev:
Fredrik C skrev:
Italienare med jänkeåtta !




[img][/img]





Som tur är så tror jag bara att det är nån som har provat sin kunskaper i Photoshop !


Inte skrämmas så

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1956



På sjuttiotalet var det poppis "över där" att sätta i Chevy small block i 911:or! Måste ha gjort vägegenskaperna ännu mer "intressanta".

_________________
Johan Rådlund
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194



JohanR skrev:
På sjuttiotalet var det poppis "över där" att sätta i Chevy small block i 911:or! Måste ha gjort vägegenskaperna ännu mer "intressanta".


Dagens understatement

Förstår dock inte hur man kan besudla en 911 med så "fel" motor. Inte det att det är ett jänkejärn utan mer att en sån motor inte passar med bilens framtoning. För mig är Porsche 911 sport och rejs, då vill man ju ha en motor som varvar nå sjukt och bara sjunger av glädje varje gång man drar den till varvstoppet. Inte en som mullrar o som dör efter 5500rpm. Helgerån

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 13281



Gustav Uhlander skrev:
Förstår dock inte hur man kan besudla en 911 med så "fel" motor. Inte det att det är ett jänkejärn utan mer att en sån motor inte passar med bilens framtoning. För mig är Porsche 911 sport och rejs, då vill man ju ha en motor som varvar nå sjukt och bara sjunger av glädje varje gång man drar den till varvstoppet. Inte en som mullrar o som dör efter 5500rpm. Helgerån


En saabmotor kanske är bättre?
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17966



Det finns inget som säger att en smallblock ska behöva dö efter 5500rpm. Jag tycker snarare man brukar hamna runt 6500-7000rpm när man har börjat peta på dem som "steg 1".

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14550



Gustav Uhlander skrev:
[då vill man ju ha en motor som varvar nå sjukt och bara sjunger av glädje varje gång man drar den till varvstoppet. Inte en som mullrar o som dör efter 5500rpm. Helgerån



Det här var en grov missuppfattning......Det är inga som helst problem, att med små medel få en smalblock att varva 8-8500 rpm.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439


Trådstartare
Vissa av boxersexorna är ju inte heller några under av högvarvighet...

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Allmänt banåkaforum
Amerikansk motor i tysk bil.
1823 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande