| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
vilken växellåda ska man välja till e30 m50
|
1208 besök totalt |
|
Växellådan jag använder idag är en vanlig Getrag 250. Jag har funderat på en zf låda från en 328 som folk i vanligt fall brukar rekommendera, men jag är även nyfiken på om en v-låda från en e46 diesel skulle kunna passa. Jag kör ju med M50 lutning idag så är lite nyfiken på om den har samma. Vet ju dock inte vad utväxlingen är på en sådan låda. några tips och råd ? _________________ jacob thernsröm |
|
Hur mycket effekt har du?
Vilken utvaxling i diffen har du? Vilken toppfart vill du ha? Mvh Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
|
Som det ser ut idag kommer jag inte köra med överladd, så är en så gott som original m50 spis. Jag hade tänkt sätta en 3.25 lamelldiff som är vanligast:conf: men jag vill ju järna ha en accelerations snabb bil före en som går fort. Jag kör med en diff som har 4.10 i utväxling idag så man får växla som en förbrytare..
Jag har hört att diesel lådan från e46 320 skall vara tålig och bra, men jag har ju inte bekräftat om den passar med mitt lut... om man kollar så vill dom flesta ha 1.1 varför är det så? _________________ jacob thernsröm |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1208 besök totalt |