Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Ringenbilder med dagliga uppdateringar
1, 2, 3, 4   >>
11185 besök totalt
Thomas K
Charlottenberg
Här sen Jan 2011

Trådstartare

Här är en lite utsiktsbild över Nürburg

Efter en stadig frukost så packade vi ryggsäckarna och körde ner till Adenau där vi parkerade och började att vandra upp till karusellen.
Det var en fin promenad men inte många ställen att stå och titta på men man fick ju höra många härliga bilar som jobbade sig uppåt ifrån bergwerk.
När vi kom till toppen så var det dax att fälla upp stolen och sätta sig ner och njuta av utsikten och en baguette (inte i bilväg utan i mat form )

Detta är en helt fantastisk bil och den lät helt underbart i motlutet ifrån bergwerk och framför allt vid mellan gasandet vid nedväxlingar
Rykten sa att de hade hyrt banan för att sätta en tid under dagen men det var svårt att avgöra på sidan för dom körde HÅRT hela dagen med den!

Vet inte vad detta var för fälgar men under dagen så satt de på olika Audisar.

Ett ställe som inte så många har varit vid för det var lite bökigt att hitta dit men den som söker han finner

Var en ljudupplevelse att höra dessa 2 komma uppför och d körde hårt varv efter varv.

Helt okej bil detta med

Undrar fortfarande vad bilen till höger är för något

Nu blir det att packa väskan igen och knyta på sig skorna för att utforska ännu flera nya platser runt banan och hoppas att det dyker upp några roliga bilar.
Men det börjar bli ont om ställen man inte varit på nu.

Der drüben
Här sen Dec 2002

Bara precis låt ord o bilder flöda, precis som pilsnern på kvällen!
Detta är ett ABC kit för oss som sitter på jobb och längtar dit.

Hälsa Renate att vi saknar Lindenhof här hemma i Sverige!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
bertil1
Lund
Här sen Aug 2006

Re: Ringenbilder med dagliga uppdateringar

Undrar fortfarande vad bilen till höger är för något

Nu blir det att packa väskan igen och knyta på sig skorna för att utforska ännu flera nya platser runt banan och hoppas att det dyker upp några roliga bilar.
Men det börjar bli ont om ställen man inte varit på nu.[/quote]

Kan det va en Maserati Quatroporte

Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Thomas K skrev:

Tror att det är någon form av stötdämpartest?

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004

Sörpan skrev:
Thomas K skrev:
https://rejsa.nu/im/user/20833/2012-06-28-10-02-33_ringen_2012-06-27_020.jpg
https://rejsa.nu/im/user/20833/2012-06-28-10-03-00_ringen_2012-06-27_0 . . . .

Elmotorer som sitter innanför fälgarna?

Citera
Thomas K
Charlottenberg
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Här kommer dagens uppdatering med vad som varit på banan och kört och kvällen avslutades med lite körning som tyvärr blev avbruten redan efter 15min pga en olycka med 2 bilar och troligtvis en motorcykel

Var ganska ljummet idag så det blev inte så lång promenad!

Inte varje dag man får se och höra 2st Lexus LFA som körs brutalt hårt

Fick mig en komis medans vi satt och kikade på dom som plågade sina bilar idag

Fick se detta monster idag oxå som är nya SLS AMG BLACK SERIES. Ja bilderna säger väl egentligen allt så jag behöver inte beskriva hur den lät

En riktig glidare som egentligen borde ha kört ner cabbat i detta vädret Riktigt skönt V8 ljud med kompressor vinande.

[img]https://rejsa.nu/im/user/20833/2012-06-28-21-00-24_ringen_2012-06-28_084.jpg[/img

Den nya Porsche Turbon showade lite framför oss efter att vi gett han thumbs up

Inte bara värsting bilar ute och körde med

Perfekt familjebil detta även om denna var bestyckad med bur men det syndes på körstilen att det behövdes.

Någon nya Porsche med gött flås i så det var garanterat turbo i den!

En blå skönhet som fick sträcka ut idag

En riktig glidare vid namn Bentley thumbs up

Misstänkt lik en BMW 6-serie med 1 eller 2 snurror under huven

Även en Turbo Cab som var ute och testade.

Denna bilden är till dig Johan och den ser nästan ut som den du la ut på facebook tidigare idag...

Der drüben
Här sen Dec 2002

Jaegerschnitzel? såsen ser ut som renates men inte med pommes? Bratkartofeln annars kan det vara!

stort tack för dagens rapport! Glöm inte hälsa!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Thomas K
Charlottenberg
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Skall dit och käka imorgon med så då kan vi hälsa ifrån dig Kommer rapport med bilder imorgon med.
Vet själv hur kul det är att sitta hemma och se bilder härifrån och drömma mig ner så jag får bidra med det jag kan

Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

Thomas K skrev:
Skall dit och käka imorgon med så då kan vi hälsa ifrån dig Kommer rapport med bilder imorgon med.
Vet själv hur kul det är att sitta hemma och se bilder härifrån och drömma mig ner så jag får bidra med det jag kan

Kul? inte ett dugg det är skitjobbigt Jag kan varmt rek. renates grillhaxe men dne har du säkert redan testat!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Thomas K
Charlottenberg
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Jajjemen vi arbetar oss igenom menyn. Tyvärr råkade vi göra misstaget att käka på Pistenklause när Lindenhof var stängt en dag. Där fick vi världens suraste kypare så det var sista gången vi var där. Enda positiva var att det jobbade en snygg brud i baren Utöver det så har vi varit på Pinocchio och käkat spagetti pizza.

Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

Thomas K skrev:
Jajjemen vi arbetar oss igenom menyn. Tyvärr råkade vi göra misstaget att käka på Pistenklause när Lindenhof var stängt en dag. Där fick vi världens suraste kypare så det var sista gången vi var där. Enda positiva var att det jobbade en snygg brud i baren Utöver det så har vi varit på Pinocchio och käkat spagetti pizza.

Skönt och höra att allt är som vanligt på Pisten då, VM i överreklamerat ställe IMHO, har lovat mg själv att inte sätta min fot där fler gånger på grund av samma anledning som du och lite annat.

Sen vet jag inte just spagettipizzan var den bästa på Pinocchio men herresjösses va med mat man får!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Thomas K
Charlottenberg
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Vi var rejält hungriga den dagen så där har du anledningen och man måste ju bara käka den 1 gång när man är här nere. Men det är Lindehof för alla slantarna nu!

Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

Thomas K skrev:
Vi var rejält hungriga den dagen så där har du anledningen och man måste ju bara käka den 1 gång när man är här nere. Men det är Lindehof för alla slantarna nu!

Lindenhof har alltid stängt på måndagar, då kan man åka till storstan Adenau och äta god och prisvärd Asiatisk mat eller gå på Pinocchio och föräta sig

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004

Måste säga att kvällen på Pistenklause var den bästa hittills.. Kanonkäk, hög stämning mellan tyska & italienska bord i matchen.. Samt en italiensk 2-1 vinst. Kan det bli bättre?
Hoppas på bra väder imorgon då turistkörningen äntligen har öppet 16-19.30. Antar att man får tampas med ett antal Renault på banan.

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

Eldh skrev:
Samt en italiensk 2-1 vinst. Kan det bli bättre?

Antar att man får tampas med ett antal Renault på banan.

Så det blir Italien-Frankrike imorrn alltså? go get them BOY!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004

You bet!

MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Re:

Johan Sjöström skrev:
Thomas K skrev:

Skönt och höra att allt är som vanligt på Pisten då, VM i överreklamerat ställe IMHO, har lovat mg själv att inte sätta min fot där fler gånger på grund av samma anledning som du och lite annat.

Det bästa med Pistenklause är ju Tiergartens öppna WiFi...

BMW 330i -05
Citera
Colin
Forshaga
Här sen Jan 2003

Re:

MaZ skrev:
Johan Sjöström skrev:
Thomas K skrev:

Det bästa med Pistenklause måste väl ändå vara den storbystade servitrisen i baren (nej jag fann ingen mansgrissmiley ) WiFin har jag aldrig fått att funka..

BMW M3 -97 bansmiskaren
BMW M5 -93
BMW 330i -01
BMW 323ti -99
Chevrolet Camaro SS 1LE -17
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

Colin skrev:
MaZ skrev:
Johan Sjöström skrev:
Thomas K skrev:

Det bästa med Pistenklause måste väl ändå vara den storbystade servitrisen i baren (nej jag fann ingen mansgrissmiley ) WiFin har jag aldrig fått att funka..

Till och med Helga har wifi numera så om något är bra med stället så röstar jag på Pers förslag

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007

Sörpan skrev:
Thomas K skrev:

Kan det vara detta!?

https://www.facebook.com/home.php#!/AudiSport

Citat:
8m 09.099s: Markus Winkelhock has set a new world record for electrical road cars on the famous Nürburgring-Nordschleife with the all-new Audi R8 e-tron

Här sen Jan 2011

Trådstartare
Här kommer dagens uppdatering och vi begav oss till påsläppet för att kika på lite bilar som körde på Pistenclubs egen trackday. Tyvärr så började det regna mitt på dagen så vi åkte tillbaka till huset och slappade medans regnet drog förbi lagomt tills turistkörningen började. Då åkte vi upp och tog ett varv för att kolla läget men det var väldigt blött så vi parkerade och väntade lite för solen började titta fram så till slut var det torrt på banan iallfall i spår valet Det var inte många bilar som körde heller så det blev en perfekt kväll som avslutades på Lindenhof.

Stod en ganska udda bil parkerad vid ringwerket.

En fin gammal goding som lät gött när den passerade påsläppet

3st helt okey Porsch som kom efter varandra. Vill ha faktor på alla 3

Faktigst en rå Golf som var betydligt bredare än orginal!

Tack för alla trevliga pratstunder vi hade och hoppas vi träffas någon mera gång thumbs up

Denna bilen är inte billig i Norge!!!

Johan Sjöström:
Här kommer en hälsning till dig Johan ifrån Renate och hon undrade hur det var med dig och framför allt din far? Hon ser fram emot ditt besök i september.
Vi skall dit imorgon så då ville hon ha en rapport på läget!

1, 2, 3, 4   >>
11185 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande