Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Mittsverigebanan bygger och fixar | 1, 2 >> 19378 besök totalt |
Fick mail från Per-Erik Axehult - som kört racing i många år och som nyligen gått in som delägare i Mittsverigebanan - och han skriver såhär:
Jag blir alltid lika glad när jag hör hur man jobbar och sliter för att utveckla våra svenska banor!!!! Vore verkligen kanon om de får banlicens för racing så fler racingserier kan köra tävlingar där Jag har kört banan flera gånger, om än för några år sen, och det är en riktigt skoj bana med flera klurigheter att få till för bra varvtider. Jag håller tummarna att allt faller på plats _________________ Magnus Thomé |
||
Ni som bor i trakterna vet väl att ni har bankörning varje onsdag kväll hela sommaren tills i slutet på augusti!
https://rejsa.nu/Bankalender.asp?Ban _________________ Magnus Thomé |
||
kul att se! Jag körde faktiskt den första tävlingen där någonsin. Det var SPVM -98 (tror jag). de skruvade amco-räcken hela natten och allt var så nytt att första träningen blev försenad för att polis/vägverket/SBF etc skulle göra slutbesiktning av banan. De fick godkänt och en minut senare rullade vi ut på banan.
Har inte varit där sen dess trots att det egentligen inte är direkt längre än till Kinnekulle eller Anderstorp. Känns bara längre att åka norrut från Sthlm. Minns banan som rätt kul efter start och mål och upp till högsta punkten. Men sen lite lattjo med långa utförsrakan som sen vänder till en startraka uppför. Också ett lite kort varv. _________________ Thomas Thorhuus Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute" |
||
Men äntligen!!!
Jag som i princip hade tappat allt hopp om mittsverigebanan efter allt strul med härnösands tydligt korrupta kommun... nog om det... nästan så att man brusar upp lite... aja Hoppas allt går i hamn för då har man anledning att ta med busbilen hem till härnösand när man är på besök (: _________________ Fredrik Östman E34 M54 Turbo E39 528i Turbo SFRO |
||
Kan det bli bättre, en kul racerbana som nu kommer till sin rätt! Bra gjort Per-Erik!
Skulle vara på sin plats o ha en fungerande racerbil nu oxå.... _________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
||
Mycket bra jobbat alla inblandade! Alltid kul när det renoveras på våra banor!
Ser fram emot att få lägga några varv på denna banan! Lycka till med licensen! _________________ Martin Karlsson -------------------------------------------- |
||
Vi från Krutcupen rekomenderar banan absolut och perfekt boende med service som frukost , lunch , Middag
Det är ett kanongäng som driver banan och vi hoppas och tror de kommer få en mkt positiv framtid skickar med en liten film från ett gäng " crazy north guys" som kör när krutcupens har sin lunchpaus. http://www.youtube.com/watch?v=XkYxx _________________ Hasse Söderström Krutcupens ordförande |
||
Allmänt banåkaforum Mittsverigebanan bygger och fixar | 1, 2 >> 19378 besök totalt |