Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
FORMULA 1 GROSSER PREIS SANTANDER VON DEUTSCHLAND 2012
2469 besök totalt
igloo
Örebro
Här sen Jun 2006

Trådstartare

Snart dags för kval

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Minst sagt omkastande kval! Kul att Alonso och Schumacher lyckas så bra när de tycker vädret är för dåligt för att köra. Hoppas det är dyngsurt i starten i morgon och sen inget mer regn förrän 5-6 varv från slutet.

Örebro
Här sen Jun 2006

Trådstartare
Vettel bestraffad med 20 sekunders tidstillägg vilket flyttar honom till femte plats. http://www.autosport.com/news/report.php/id/101426

Rätt eller fel? Ja, inte vet jag men för en gångs skull håller jag med Eje.

Värnamo
Här sen Mar 2005

Re:

igloo skrev:
Vettel bestraffad med 20 sekunders tidstillägg vilket flyttar honom till femte plats. http://www.autosport.com/news/report.php/id/101426

Rätt eller fel? Ja, inte vet jag men för en gångs skull håller jag med Eje.

Min teori på den är att Vettel samlar ihop till bestraffningen. För att komma ikapp Jenson så pressa han hårt och har ett antal svänga på dom sista varven som han är utanför. Inget dom kan säga högt från domartornet utan det är enklare och ta en enksild händelser.

Magnus Jonasson #81
9:a German Superkart Series 2010
7:a German Superkart Series 2011
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Hade Vettel stannat på banan hade både han och Button stannat där med någon av dem skyldig till att ha orsakat en kollision.
Lite väl mycket millimeter-rättvisa för min smak. Det är lätt att komma i efterhand och tala om hur det skulle ha gjorts.

Örebro
Här sen Jun 2006

Trådstartare
Lennart Mäkinen skrev:
Hade Vettel stannat på banan hade både han och Button stannat där med någon av dem skyldig till att ha orsakat en kollision.
Lite väl mycket millimeter-rättvisa för min smak. Det är lätt att komma i efterhand och tala om hur det skulle ha gjorts.

Håller helt med. Vettel lämnade väldigt generöst med plats åt Button som tomtade sig i utgången och inte kom iväg. Enda alternativet för Vettel var väl att i praktiken stanna vid sidan av banan och vänta på att Button skulle komma iväg.

Vad säger ni om Hamiltons manöver på Vettel då? En förare har ju rätt att ta sig tillbaka till ledarvarvet men mitt i fajten om förstaplatsen? Njaaa... Ren idioti enligt mig. Att först göra en sån grej och sen helt enkelt ge upp för att man är för långt efter gör inte saken bättre. Då kunde han lika gärna gett upp innan han bestämde sig för att förstöra nån annans rejs.

Slåtte
Här sen Nov 2002

För mycket helikopterbilder i tv-produktionen för min smak.

Håller med Eje angående Vettels straff, bygg om banan!

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Re:

Sörpan skrev:
Det är som för nåt tiotal år sen när nån bana hade en pollare som alla klippte och de fick höra att de inte skulle göra det. Då menade någon av förarna att de borde byta ut den mot en betongmur om de ville att man inte skulle åka där.

Nu hade de ju fått höra före tävlingen att det skulle vara hårdare tag mot att köra utanför banan, men ändå...

Sverige
Här sen Aug 2003

Re:

Sörpan skrev:

Tycker nog förarna ska lära sig att hålla sig på banan (skulle dom försöka samma sak
på en stadsbana med räcken).....

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Hockenheim har ju samma problem i flera kurvor, det går fortare att köra utanför banan än på den...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006

Jag gillade inte Alonso när han körde i Renault, men nu är han utom tvekan F1's bästa förare i mina ögon . Raikkonen gör ingen dålig comeback heller thumbs up

www.modsport.se
Citera
igloo
Örebro
Här sen Jun 2006

Trådstartare
Re:

Michael Bäck skrev:
Sörpan skrev:

Tycker nog förarna ska lära sig att hålla sig på banan (skulle dom försöka samma sak
på en stadsbana med räcken).....

Anledningen till att det blir så är ju att möjligheten finns. Många banor är ju idag asfaltsplaner med vita linjer som utgör bansträckningen. Som sagts tidigare, bygg om banorna så att avåkningar verkligen straffar sig annars kommer detta beteende fortsätta.

2469 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande