Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1726 besök totalt |
Klicka på klippet nedan eller gå in på Modsport.se om ni vill se Modsport race 2 från SSM-helgen på Knutstorp.
Tack till alla som hjälpte till med filmandet (se eftertext i film) BRA JOBBAT! ![]() ![]() |
||||
Tack! Ja, det hände grejer mest hela tiden och Kimmens omkörning är av det hårigare slaget! ![]() Varit och filmat Modsport på Anderstorp idag. Race 1 var underhållande bitvis men race 2 var ett fantastiskt race! Så det kommer mer inom kort... ![]() |
||||
Men det finns små planer att fördröja Fredriks bilbyggande så han inte har nåt bättre att göra nästa år också ![]() Men min namnskylt har fel bild på bilen, den har inte haft 92 sen 2010. (sorry ![]() signaturen här är gammal av ren lathet |
||||
Fredrik är helt säkert den mest kritiska granskaren av oss alla. Han har själv påtalat små brister som bildkvalitet etc som en annan inte lägger märke till ens när man försöker granska det noga. Farten i filmen gör det alldeles för underhållande för att någonsin notera. I den senaste (och bästa?) filmen så händer det så mycket att man måste se den om och om igen för att få med allt. Jag förstår att det var en mardröm att klippa ihop. ![]() ![]() ![]() Men finns det inget bättre ställe än Youtube att publisera resultatet? Det känns som om filmen kunde varit ännu bättre om den inte komprimerats så mycket? _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||
Panoreringar eller flera bilar från sidan rör sig ryckigt, visst. Det hjälper inte att köra HTML5 mot Youtube (så det är inte bara Flash som spökar). |
||||
Flash är inte inblandat då jag använder en Mac. Alla kameror (utom en), filmkonverteringsprogram samt redigeringsprogram är inställda så nära youtubes frekvens jag kan komma då allt går i 25p och youtube går i 24p. TV körs i 25p så väljer man att köpa en CD-skiva för att stödja MDA i vinter så blir det lite bättre kvallite... ![]() |
||||
Five thumbs up: Till alla Er som deltagit för att få denna "Utöver det vanliga" film. Så j...a NICE.
_________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||||
Tack Lennart! Ja, det är absolut så att killarna och tjejerna som som ställer upp att rodda bakom kamerorna skall ha ett superstort tack! ![]() ![]() |
||||
Riktigt fin film, som vanligt.
![]() Något som vore jäkligt roligt är om ni kunde få till ytterligare en kommentator, men det är förståeligt om det är knepigt att anordna något sådant. Angående alternativ till Youtube så är det väl typ bara Vimeo som är det enda vettiga alternativet. _________________ Mikael Svantesson "Busbil": Nissan 200SX S13 -92 Bruksräser: Subaru Levorg -18 |
||||
Vimeo användes när jag laddade upp första racet på Kinnekulle då filmen var över 20min och jag trodde Youtube hade kvar sina gamla gräns på 10min. Fler använder dock youtube så jag tror det är det bättre alternativet om man vill nå fler. Tyvärr får du hålla tillgodo med mig som ensam kommentator, iaf i år då det bara är Falkenberg kvar att filma och energin ej räcker att lägga till ytterliggare dimensioner och engagera mer folk. ![]() ![]() |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1726 besök totalt |