| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
angående Cometic MLS-packning på m50b30
|
644 besök totalt |
|
har en super högt kompad b30 som får e85 att spika rejält på lågtändning. har nu hittat en lagom packning MLS-packning. problemet är att mitt block är oringat och har rostfri tråd som O-ring. vad har jag i spåret i stället om jag vill åka MLS-packning. och hur gör man med MLS ? som man kunnat läsa sig till så kommer det 1st distans bricka och 2st fjäder schims som ska fungera som packning på var sin sida om distansen. men en del pratar om att Locktigt-limma schimsen, blocket , toppen.. eller har man förstått det hela rätt.. och vilket av dom olika limmen bör man använda ? kan ju få tag i det mörkgröna-svarta locktigt som är mycket kraftig gänglåsning. behöver lite info och hjälp av er som har efarenhet av detta. mvh Markus _________________ Markus Svensson |
||
|
Re:
öppnade tråden i bmw öppna forumet men någo flytar runt mina in inlägg för skoj skull. om det bara snackas banåka på rejsa.nu så är ju alla åskådare eller med i ett stall ??? länka mig till rätt ställe på denna knepiga sida när man söker info. annars kan ni ju öppna ett forums gren till och döpa den till "mekning eller skruvar glad". är endast ute efter konkret rak fakta på sådant som fungerar vad det gäller MLS-packningen hur den limmas med vad den limas. och vad jag ska göra åt spåren för o-ringningen. visa vägen så frågar jag om på nytt i rätt sida och i rätt del av forumet. mvh markus _________________ Markus Svensson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
644 besök totalt |