Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 993 -94
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (9443 totalt)
Anders Frisk
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 387



felet var ytterst mystiskt och efter att ha bytt halva bilen enligt vad man tror så förstår jag att Tolli var tokigt frustrerad. Vi såg inget direkt mönster i stopp-beteendet, men täta kontakter med Porsche Center gav oss ledtrådar. Patrik är numer en leg. jäkel på hur immobilizern funkar, kanske kan hans trick hjälpa dig med. Du har PM

_________________
mvh
Anders Frisk

996 Turbo 2003
såld och redan saknad: 993 C2
PCS #8050
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Jag har också hört talas om att larmsystem leker spöke med elsystem (dock inte på just 993...), symptomen bukar vara ganska förvirrande. Jag hoppas du får rätt på det i.a.f.

Här är en action-bild på din bil som Pontus har tagit på knutan



Lycka till

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Jag har faktiskt också en bild på det gamla skrället ..


Populärt ställe att ta bilder från

Bilden är från PCS banmöte på Knutstorp 2003 07 27.
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217


Trådstartare
Anders Frisk skrev:
felet var ytterst mystiskt och efter att ha bytt halva bilen enligt vad man tror så förstår jag att Tolli var tokigt frustrerad. Vi såg inget direkt mönster i stopp-beteendet, men täta kontakter med Porsche Center gav oss ledtrådar. Patrik är numer en leg. jäkel på hur immobilizern funkar, kanske kan hans trick hjälpa dig med. Du har PM


Det var imobilizern även på min bil, så nu vet även jag hur man botar denna åkomma. =)

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217


Trådstartare
Nu har jag även beställt H&R justerbara kränghämmare och en Heigo-båge är förhoppingsvis på ingående under de kommande veckorna/månaderna...

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
Anders Frisk
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 387



Justerbara krängare? Var, när, hur, från vem? Vågar jag fråga vad såna kostar?

_________________
mvh
Anders Frisk

996 Turbo 2003
såld och redan saknad: 993 C2
PCS #8050
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217


Trådstartare
Anders Frisk skrev:
Justerbara krängare? Var, när, hur, från vem? Vågar jag fråga vad såna kostar?


Supercup krängarna från Porsche motorsport har tyvärr utgått. Det fina en (1st) framkrängare att handla.

Ett alternativ är original RS ställbara 23mm fram krängare+ stag ca 4.900 SEK+ 2000 SEK (Stag). (993.343.707.81)
Bak. 20mm 3000 SEK+1.200 SEK (stag) (993.333.03.80)

Alternativt om man bara vill ha styvare (ej justerbart) är turbokrängare (1146 SEK) + 2000 SEK för stag.

I skenet av detta så tyckte jag H&R justerbara krängare för 4.476+moms inkl alla stag etc. var rätt OK.
26mm fram (ihålig), och 24mm (ihålig)

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
jober
Easthammer
Här sen Dec 2004
Inlägg: 157



Mer bilder på bilen ....
Gärna när du fått i buren... thumbs up

_________________
Johan Berg
Såld! =( Porsche 993 C2 -94
Porsche 996 TT -01
Porsche 928 S -84
Audi A6 2,4 -98
PCS 5810
Citera
Anders Frisk
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 387



porschedriver skrev:
Anders Frisk skrev:
Justerbara krängare? Var, när, hur, från vem? Vågar jag fråga vad såna kostar?


Supercup krängarna från Porsche motorsport har tyvärr utgått. Det fina en (1st) framkrängare att handla.

Ett alternativ är original RS ställbara 23mm fram krängare+ stag ca 4.900 SEK+ 2000 SEK (Stag). (993.343.707.81)
Bak. 20mm 3000 SEK+1.200 SEK (stag) (993.333.03.80)

Alternativt om man bara vill ha styvare (ej justerbart) är turbokrängare (1146 SEK) + 2000 SEK för stag.

I skenet av detta så tyckte jag H&R justerbara krängare för 4.476+moms inkl alla stag etc. var rätt OK.
26mm fram (ihålig), och 24mm (ihålig)


Ser fram emot lite bilder på hur de passar på PSS-9, med tanke på rideheight o länkarmarna

H&R krängare låter intressant, men det finns inte plats innan kanske nästa år för min del.

_________________
mvh
Anders Frisk

996 Turbo 2003
såld och redan saknad: 993 C2
PCS #8050
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217


Trådstartare
Anders Frisk skrev:


Ser fram emot lite bilder på hur de passar på PSS-9, med tanke på rideheight o länkarmarna



Det finns väl risk för trixande med länkarmarna men det skall passa hyffsat ihop med pss9

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10149



Jag smyger in lite reklam här, har börjat jobba på Devek strax utanför San Francisco och vi har justerbara kränghämmare i sortimentet.

De kommer från The Racers Group och är ett komplett kit för 993 Carrera och Turbo, och är justerbart i 5 steg fram och 3 steg bak och är tjockare än RS-kränghämmarna med 25mm fram och 22mm bak. Kommer med urethane bussningar och DEVEKs egentillverkade bakre drop-links. Fram används original drop-link.

Passar med PSS-9 och kostar 900 US Dollar. Utan bakre drop links kostar det 750 dollar.

_________________
Anders Hansson
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217


Trådstartare
Nu har jag monterat bromskylingen på bilen. Blev kanon men vilket h_lvete det var på högersidan.....

Trång och jävligt, fick sitta med sliptrissor och bågfil och såga i 2 timmar, Yeahh ytterligare en milimeter bara 56mm kvar.....

Blev lite tight vid fullt styrutslag med 235 orna men annars kanon, Hjälper också "käns det som" körde med fjolårets vätska på Knutan, 27 grader i luften över asfalten och knappt en antydan till överhetning.

Det kändes dock att jag verkligen behöver nya grövre krängare, det går ju inte att hålla fult efter NGK p.g.a. all lastväxling.

Se seperat tråd om mina krängare. Montera eller ej, det är frågan.
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=266603#266603

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217


Trådstartare
Nu har jag mekat in H&R krängarna.

Bak var en barnlek, ca 30 minuter tog det, och man behövde inte ens ta av hjulen!

Fram var väre där fick man både ta av plasten på undersidan av bilen samt släppa spindelleden samt bromskylningen på ena sidan. Samt trockla som en galning (det underlättade att få hjälp 5 minuter, tack henke).

Nu var det regn ute så någon ordentlig provkörning blev det inte. Man kan konstatera att komforten inte blev lidande vidare mycket. Nu har jag iofs ställt dämparna på hårdaste så det kanske märks mer om man har mjukare sättning.

Det lilla jag kände i det blöta så verkade bilen vara relativt bra balanserad. Man drog lätt in den i lite understyrning och vid gaspådrag drog den ut i 4-hjuls drift. Bilen kändes mycket direkt och trevlig i kräng, klart mer direkt.

Bak kunde jag inte ställa krängaren på hårdaste läget p.g.a. att min bil är så låg. Jag behöver en kortare drop-link bak för det går inte att skruva upp hållaren på dämparen längre upp, och kränghämmaren går precis mot toe-staget vid full drop.
Fram satte jag krängarna i mjukaste läget.

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
Anders Frisk
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 387



Christian, har du hunnit testa bilen på torr väg ännu?

Vad kör du för inställning på dina PSS-9? jag börjar tro på kanske 2 fram, 4-5 bak. Har på tok för mjukt bak just nu (8!!!) men har inte hunnit fixa till dämparna än.

_________________
mvh
Anders Frisk

996 Turbo 2003
såld och redan saknad: 993 C2
PCS #8050
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 993 -94
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (9443 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande