Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
1845 besök totalt |
Kumho V70 - medium eller hard?
Funderar på att testa en uppsättning Kumho V70. Frågan är om man ska köra K60 eller K90? (eller K61 eller K91, ser olika överallt..) Totalvikt på startlinjen ca 1200 kg, drygt 400 hk och 255/40-17. Jag lutar åt medium men vill gärna att de håller 4 dagar normal bankörning. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
Hur bråttom har du som mest?
Hur länge ska du köra åt gången? K91 passar ERCUP, K61 passar sprintracing (väldigt generaliserat). Dimensionen verkar vettig (men vet inget om just den passar bilen bäst, alltså inte bara bredd/diameter). Jag har för mig att Macklin kör med den dimensionen bak på Hulten (300+hk och lite drygt 1000kg), K61, men då blir det lite halkigt på 15e varvet (kan ha med körstil att göra också). Jag skulle ha börjat på K91 och stått ut med att det kan ta 2 varv att få temp. Nästa set kan du välja annorlunda (det är ju ingen livslång investering oavsett ![]() |
Jag har bråttom
![]() Men det kommer ta lång tid att bara sortera ut de mest grundläggande grejerna inklusive förare och då känns det kanske lite bortkastat med för mjuka däck. Tack för input, får nog bli de hårda till att börja med. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
1845 besök totalt |