Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
A hell of a ride: Liri Farfus gets a taste of the Nordschlei
3557 besök totalt
joma
Malmö
Här sen Apr 2009

Trådstartare
A hell of a ride: Liri Farfus gets a taste of the Nordschleife.

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Känns den inte lite för fabricerad? Han verkar kunna ratta och kvallen var god men produktionen tyckte jag var sisådär

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008

Njaa, när man direktöversätter italienskan till engelska sådär låter det lite... konstgjort, eller hur? Vad de egentligen säger på italienska är väldigt mycket mera talspråk än texten.

GMAB
Ordsmedjan
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Torkel K skrev:
Njaa, när man direktöversätter italienskan till engelska sådär låter det lite... konstgjort, eller hur? Vad de egentligen säger på italienska är väldigt mycket mera talspråk än texten.

Är det inte portugisiska? De är ju från Brasilien?

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008

Sörpan skrev:
Torkel K skrev:

Är det inte portugisiska? De är ju från Brasilien?
Same shit, different place

GMAB
Ordsmedjan
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002

Tycker inte det låter speciellt konstgjort.. Så där låter mitt fruntimmer oxå så fort det går lite fort...

Kolja
08
Här sen Apr 2005

Detta upplägg, liksom tidigare liknande videor, känns en smula sunkigt 1990.

Tjejen ska sitta i passagerarstolen, flacka med rådjursögon / pipa litet, och verka rädd. Killen hanterar den snabba bilen och skrattar till litet emellanåt.

thumbs down

Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005

Mjo, precis...

Hade varit mycket roligare att se stora, tuffa grabbar få panik när t ex Sabine Schmitz rattar.

Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
Chefen
Bjurholm
Här sen Okt 2005

Har ni ldrig provat skjutsa ovana tjerer på bana?? De brukar låta ungefär så där eller värre

ACR 1:40,2
Botniaring 1:59,97
Mittsverige 1:04
Gröndal 42,4
Gelleråsen 1:13,791
Kinnekulle 0:56,86
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004

Är det bara jag som tycker att det är under all kritik?

Noll säkerhetstänk. Rent principiellt tycker jag att om man kör på bana så har man hjälm på sig. Jag hade aldrig skjutsat runt någon utan åtminstone hjälm. Han tar det säkert lugnt men saker kan alltid gå fel och han håller ändå 250kmh vid tillfällen. Tekniska fel och andra bilisters misstag slutar inte att upphöra bara för att man är en erfaren förare.

Dessutom måste man ta med i beräkningen att filmer som denna inspirerar andra (mindre begåvade) förare som kanske inte tar det lika lugnt. Mr. Farfus borde vara medveten om att han är en förebild för många. I mina ögon är han en pojkspoling och en "show off".

(Jo jag vet att jag är en moralkärring, men någon måste ju vara det. Annars hade vi fortfarande haft lika många dödsfall inom motorsporten som på 60-talet)

Alingsås
Här sen Jul 2003

Jag är mycket tveksam till att en tung hjälm på huvudet är att föredra på en modern bil med krock kuddar.

Tyresö
Här sen Feb 2003

Kolja skrev:
Detta upplägg, liksom tidigare liknande videor, känns en smula sunkigt 1990.

Tjejen ska sitta i passagerarstolen, flacka med rådjursögon / pipa litet, och verka rädd. Killen hanterar den snabba bilen och skrattar till litet emellanåt.

thumbs down

Håller med. Det var lite småkul första gången man såg ett sådant inslag för 20 år sedan, numera mest pinsamt att se. Tyvärr är lever väl många i mediavärldens produktionsbolag i en tidsbubbla, en bit ifrån dagens, då denna typ av klichéer är vanligt förekommande än idag. Ska man göra något åt det här hållet kan man ju göra det betydligt roligare och mer underfundigt. Men det finns ju de som tycker gridgirls är helt up to date också...

Citera
Krullert
Västerås omnejd
Här sen Dec 2004

Ja vi kanske ska tvångskvotera in fler kvinnor i förarstolarna och införa "gridmen" likaså. Gärna med likbleka ölmagar då en vältränad modell vore lite väl utseendefixerat och sexistiskt

A hell of a ride: Liri Farfus gets a taste of the Nordschlei
3557 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande