Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1859 besök totalt |
Ny Civic Type R 2015, snabbaste fwd på ringen?
Som Hondafrälst blir jag glad och hoppfull av att läsa den här nyheten! ![]() Är det någon som sett några prototyper på eller kring ringen? Med det uttalandet och 2015 som mål så borde de redan ha kommit en bra bit på vägen. Kommer det att sitta en 1.6 turbo i tro som spekulationerna säger, någon som hört misstänkta turboljud från en ny Civic? Mina personliga spekulationer (att jämföra med Megane) är ~250hk, lite lägre vikt, semi-R-däck typ Bridgestone RE070 och givetvis ett väl anpassat chassie! Det kommer väl hända en del med konkurrenternas utveckling tills dess också får man anta... http://www.topspeed.com/cars/car-new http://www.pistonheads.com/news/defa _________________ /Tom Bengter Porsche 981 M3LR |
||
Låter lovande! Nuvarande Type R blev ju inget tydligt steg framåt jämfört med den tokpopulära klockrena varianten från för några år sen. Den var ju en riktig höjdpunkt, hoppas dagens modell är en mellanmodell och man till nästa generation Type R "får till det" lika klockrent igen - fast ännu bättre förstås
![]() ![]() _________________ ![]() |
||
Jag tror ärligt talat inte att många tillverkare har det målet...
Honda har faktiskt en bra historia av snabba fwd-bilar också, senaste Civic Type R i Mugen RR utförande körde på 8.17 om jag minns rätt. Men om du hör rykten om att Hyundai siktar på något liknande så dela med dig, jag är all ears! ![]() _________________ /Tom Bengter Porsche 981 M3LR |
||
Här är citat av en från en nära vän på Honda...
_________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld ![]() Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 |
||
Jag såg det med och därav att jag fick upp hoppet för möjligheterna att det faktiskt händer!
![]() Saknar mina gamla ITR:er och kan inte låta bli att kolla av lite då och då vad Honda har på gång... _________________ /Tom Bengter Porsche 981 M3LR |
||
Re:
Nja sist jag vet nere kollade jag flera dagar på industripoolen och både mercedes och hyhundai hade redigt snabba hothatches ute på banan, honda såg jag inte till där. Tycker var och varannan tillverkare skryter med fina tider på ringen, känns nästan som ett måste på många bilar idag. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1859 besök totalt |