Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
13020 besök totalt |
SÄLJES: Ginetta G20 Cup
Körd i Ginetta Cup två säsonger. Helrenoverad 2011. Nylackad 2013. Ram och chassi uppgraderat av Bodins Chassiteknik (Kjell Bodin) Lap Timing med "predictive laptiming" från Farringdon Instruments (du ser om du ligger före eller efter mot bästa varv). Mäter även g-kraft, varvtal etc. Öhlins dämpare runt om. Körd två race 2011. Kört tre racehelger i Modsport 3 2012 med 2a och tredjeplatser som resultat. Renoverad och uppfräschad efter säsongen 2012. Ej körd 2013. Medföljer: Extra koppling. Extra drivaxel. Ett set AVO dämpare. Fjädrar fram bak (650 & 350) Drivknutar (går åt på Ginettorna.) Totalt 10 fälgar med diverse däck varav ett set Toyos. "Slarv"generatorer och dito startmotor. Diverse smådelar. Vagnbok med ett år kvar att tävla på. Pris: 109.000 SEK. Följ med på start i Falkenbergsracet 2012. (Startade från sista plats. Slutade som trea med andra snabbaste tid på 51.1. Jovisst... Racet kördes på tre slicks och ett R-däck pga bromsplatta på ett slicks. Så bilen går bra. ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||
Re:
... men Per... Det vet du väl? (Den extra kopplingen kommer i papplåda...)
_________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||
Re:
Schysst deal alltså, får man en hel Audi (DKW) tillsammans med den extra kopplingen ![]() ![]() Du är en hyvens kille Peter ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||
Hmmm.... Ginettor har jag aldrig tittat åt förut.
![]() Vad sitter det för motor och låda i en sån? (du ser, jag kan inte ens det elementära på Ginettor ![]() Vad väger den? Hur är driftskostnaden på en sån bil? Jag gissar på att bilen är ganska lätt, så den borde väl ha rimlig däckförbrukning. Eller? _________________ ![]() Ny kulbil i garaget. ![]() |
||
Re:
Mer kul är svårt att ha, lånade Peters bil för två race på Gelleråsen 2008 och instämmer i samtliga Peters säljargument. _________________ Anders Hansson |
||
Re:
Jösses. Missade ditt inlägg. Däckåtgången beror ju såklart på körstil och bana också men den är måttlig. Kör du upp två set R-däck på en säsong nöter du väldigt bra på materialet... Och då kör du full raceserie och tränar därtill. Annars är det mest olja och bränsle. Olja drar den inte mycket av och en 28-literstank bränsle räcker i 55 minuter. Kör man Ginetta är resorna till och från banan samt anmälningsavgifter den största utgiftsposten. Motorn är en Ford Zetec på 1,8 liter med throttle bodies. Vikten är 680 kg. _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||
Inte till salu längre. Har fått nytt liv för 2014 i SLC klass 2 i teamet Bad Duck GT.
Go Ginetta, Go! Vill du också köra? Det finns plats i en annan Ginetta till vettig peng. PM:a för mer info. _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
13020 besök totalt |