Nyheter      Kalender      Banor      Nürburgring      Arrangörer      R-Däck      Forum      Varvtider/Loggar
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Ajdén Mk III -2014
tråden läst  
337512 ggr 
<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>

<<Föreg  1, 2, 3 ... 27, 28, 29, 30  Nästa>>
 
   
Prozac
Tierp





Här sedan: 16 Okt 2006
Inlägg: 81
Tipsa Facebook   Inlägg  12 Maj 2014 18:16     A Citera

A

Uppladdad med Rejsas Android-app.


_________________
Claes Åström.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Prozac
Tierp





Här sedan: 16 Okt 2006
Inlägg: 81
Tipsa Facebook   Inlägg  13 Maj 2014 06:24     Re: Citera

pjocke skrev:
Riktigt fina bilar, snyggt jobbat!

Blev ombyggnaden till sekventiell växling realiserad?


Inte riktigt färdigt ännu, kändes viktigare att få klart bilarna. Är lite fräs/svarv och montering kvar..


_________________
Claes Åström.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Prozac
Tierp





Här sedan: 16 Okt 2006
Inlägg: 81
Tipsa Facebook   Inlägg  13 Maj 2014 19:50     A Citera

A

Uppladdad med Rejsas Android-app.


_________________
Claes Åström.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
William Lewis
USA



Ny på att skriva
inlägg i forumet


Här sedan: 09 Maj 2014
Inlägg: 3
Tipsa Facebook   Inlägg  18 Maj 2014 04:02     Citera

It's quite relieving knowing I dont have to deal with that stupid thing, I dont think it works terribly well anyways. This is a fantastic build though, I'm looking forward to following suit!


_________________
William Lewis
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
per_cooper
Sundsvall





Här sedan: 22 Sep 2005
Inlägg: 588
Tipsa Facebook   Inlägg  22 Maj 2014 16:32     Citera

Då har man varit och fått bilen reggad, så nu är det bara att vänta på att plåtarna ska dimpa ner i brevlådan.

Fabrikat:AJDÉN MK III
Färg:Flerfärgad
Fordonsslag:PB
Fordonsår:2014
Skattevikt, kg: 980
Tjänstevikt, kg: 985
Totalvikt, kg: 1200
Ursprunglig totalvikt, kg: 1200
Max släpvagnsvikt, kg:1100
Max släpvikt kg, obromsad:
Släpets maximala totalvikt vid körkortsbehörighet B: 2300
Släpets maximala totalvikt vid utökad körkortsbehörighet B:3050
Max sammanlagd bruttovikt, kg:
Max lastvikt, kg: 215
Kopplingsanordning : KULA
Max axelavstånd axel 1-2, mm: 2340
Däckdimension axel 1: 205/50R16
Fälgdimension axel 1: 7X16
Däckdimension axel 2: 225/45R16
Fälgdimension axel 2: 8X16
Längd, mm: 3500
Bredd, mm: 1850
Drivmedel 1: BENSIN
Tankvolym, liter: 45
Motoreffekt, kW: 147,0
Effektnorm: DIN
Ljudnivå dB, vid körning: 82
Koldioxidutsläpp, CO2 blandad körning: 181,0 g/km
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Racingse
Skåne





Här sedan: 08 Maj 2013
Inlägg: 419
Tipsa Facebook   Inlägg  22 Maj 2014 16:54     Citera

Grattis thumbs up

Vet du hur lång tid det tar innan plåtarna dyker upp?


_________________
Johnny knudsen
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
scaryeyes
hässleholm





Här sedan: 28 Okt 2008
Inlägg: 287
Tipsa Facebook   Inlägg  22 Maj 2014 16:55     Citera

GRATTIS!

Det var som.... Lika bred som corvette c5, en meter kortare och hög som en gocart.

Hur fick du till 1100 kg på släpvagnsvikt? Jag fick uppgift på min att det är max 750. Kanske lönt att bråka om det när det blir dags?


_________________
Magnus nilsson
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
per_cooper
Sundsvall





Här sedan: 22 Sep 2005
Inlägg: 588
Tipsa Facebook   Inlägg  22 Maj 2014 17:43     Re: Citera

scaryeyes skrev:
GRATTIS!

Det var som.... Lika bred som corvette c5, en meter kortare och hög som en gocart.

Hur fick du till 1100 kg på släpvagnsvikt? Jag fick uppgift på min att det är max 750. Kanske lönt att bråka om det när det blir dags?


Det var det jag dimensionerade draget mot, skrev en rapport med analyser för att bevisa att det skulle hålla, det håller förmodligen för mer än 1100kg men tyckte det var lite onödigt.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
per_cooper
Sundsvall





Här sedan: 22 Sep 2005
Inlägg: 588
Tipsa Facebook   Inlägg  22 Maj 2014 17:46     Re: Citera

Racingse skrev:
Grattis thumbs up

Vet du hur lång tid det tar innan plåtarna dyker upp?


Har för mig at det går ganska fort, på hundkojan jag byggde tror jag det gick på under en vecka.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Joan
Stockholm





Här sedan: 30 Sep 2004
Inlägg: 998
Tipsa Facebook   Inlägg  22 Maj 2014 19:22     Citera

thumbs up thumbs up


_________________
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Knodde
Täby





Här sedan: 22 Aug 2009
Inlägg: 158
Tipsa Facebook   Inlägg  26 Maj 2014 08:12     Citera

Grattis! Imponerande byggfart. Är 985 kg verkliga vikten eller var den nedtyngd inför besiktning?


_________________
Andreas Andersson
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Johan Lekås
Sollentuna





Här sedan: 26 Aug 2005
Inlägg: 934
Tipsa Facebook   Inlägg  26 Maj 2014 11:23     Citera

Härligt jobbat!
thumbs up thumbs up


_________________
Johan Lekås
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
per_cooper
Sundsvall





Här sedan: 22 Sep 2005
Inlägg: 588
Tipsa Facebook   Inlägg  28 Maj 2014 13:08     Ute och åker. Citera

Idag tog jag bilen till jobbet. :-)


Uppladdad med Rejsas Android-app.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
2fast4u
Gisekvarn





Här sedan: 18 Okt 2004
Inlägg: 3185
Tipsa Facebook   Inlägg  28 Maj 2014 16:26     Citera

thumbs up Härligt! Funkar allt bra?


_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
per_cooper
Sundsvall





Här sedan: 22 Sep 2005
Inlägg: 588
Tipsa Facebook   Inlägg  28 Maj 2014 17:24     Re: Citera

2fast4u skrev:
thumbs up Härligt! Funkar allt bra?


Jodå på det stora hela funkade det bra, lite mappning till och en vettig styrning till turbon, sitter just nu bara en slang mellan wastegate och turbo ska dit en magnetventil så jag kan få en mjukare effektkurva.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
per_cooper
Sundsvall





Här sedan: 22 Sep 2005
Inlägg: 588
Tipsa Facebook   Inlägg  06 Jun 2014 16:55     Grön Citera

Eftersom Claes är lite snål med uppdateringar tänkte jag hjälpa till lite med det.

Uppladdad med Rejsas Android-app.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
per_cooper
Sundsvall





Här sedan: 22 Sep 2005
Inlägg: 588
Tipsa Facebook   Inlägg  15 Jun 2014 16:04     Bana Citera

Förbredd för bankörning imorgonkväll på mittsverigebanan om vädret tillåter.

Uppladdad med Rejsas Android-app.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Libell
Härnösand





Här sedan: 20 Jun 2005
Inlägg: 1617
Tipsa Facebook   Inlägg  15 Jun 2014 21:14     Re: Bana Citera

per_cooper skrev:
Förbredd för bankörning imorgonkväll på mittsverigebanan om vädret tillåter.

Trevligt thumbs up
Då kanske vi ses, jag är lite sugen på att testa lite.


_________________

Niklas Libell Megabusa Härnösand
www.libell.nu
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
per_cooper
Sundsvall





Här sedan: 22 Sep 2005
Inlägg: 588
Tipsa Facebook   Inlägg  22 Jun 2014 18:34     Värnesköld Citera

Monterat dit ny värmasköld med logga, så folk vet vem de blir omkörd av. :-)

Uppladdad med Rejsas Android-app.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Wärhner
Huddinge





Här sedan: 05 Nov 2002
Inlägg: 2762
Tipsa Facebook   Inlägg  22 Jun 2014 18:50     Citera

Hur gick bankörningen på Mittsverige?

Har du bytt fjädrar sedan sista gången då jag vill minnas att du tyckte den var för mjuk.


_________________
/Peter Wärhner

Nu: 997.2 turbo PDK 2010
Tidigare: 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01 RHD, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
per_cooper
Sundsvall





Här sedan: 22 Sep 2005
Inlägg: 588
Tipsa Facebook   Inlägg  22 Jun 2014 20:10     Re: Citera

Wärhner skrev:
Hur gick bankörningen på Mittsverige?

Har du bytt fjädrar sedan sista gången då jag vill minnas att du tyckte den var för mjuk.


På det stor hela gick det bra, dock så känns det som man saknar en växel mellan 2:an och 3:an varvstoppet på 2:an ligger straxt över 100 medans 3:an först har fullt laddtryck vid 100. Så i kurvor som man åker en bit under 100 så känns det lite brutalt att slänga i tvåan men blir lite klen på trean. Lösningen på problemet får nog vänta tills i vinter då det förmodligen blir en ny topp från en sugmotor med andra kammar, och ny turbo med twin entery så ska förhoppningsvis effekten och laddtrycket komma längre ner i registret.
Upptäckte även framåt slutet av kvällen att batteriet skvimpade ut syra så det blev till att åka hem tidigare än tänkt och sanera, nu sitter det ett gel-batteri på plats så nu ska det problemet vara borta.
Tiden blev 1,12,7 som bäst på de varv jag mätte, sista vändan jag körde hade tidtagaren slagit av sig så då blev det inte några tider. Var även en extra chikan av koner på E4:a-rakan för att det skulle vara tillåtet att köra med gatreggade bilar. Finns nog en hel del tid att kapa när jag vant mig mer med bilen och fått göra lite justeringar.
Vad det gäller fjädrarna så var det inte det som var felet, hade snetänkt när jag ritade rockerna till i bak så fjädringen blev omvänt progressiv, hjulkonstanten blev alltså mindre ju längre in den fjädrade men det fixades med nya rockers.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Ajdén Mk III -2014
tråden läst  
337512 ggr 
<<Föreg  1, 2, 3 ... 27, 28, 29, 30  Nästa>>

  << Föreg. ämne | Nästa ämne >>

Från request till response:
sec varav server render 0.350 sec
Webbrowser render:
sec
Dvs totalt:
sec