| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
tips på relä stationer, kontakter osv.
|
1507 besök totalt |
|
halloj! ska snart börja dra ny el på 740, det är bara till lysen och tändnings lås.Kabeln jag tänkte använda för detta är en 7 ledad? släpvagns kabel å tror de kommer funka kanon till detta ändamål:) bilen kommer bli en ren bus/drift bil:) Så skulle dels behöva få lite bilder på bra å snygga instalationer av säkringar, relän osv. även tips vart man kan köpa typ relästationer, hållare osv. så upp med bilder å tips:) /Nisse _________________ Niclas Andersson |
|
Jag kan hem en rad olika säkringshållare reläer osv. Kan återkomma med bilder.
Släpvagnskabel brukar vara rätt osmidig att jobba med i bil (tjock yttre isolering). Annars finns http://www.pip.o.se/produkt/Hot-rod- _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
|
Annars så tycker jag personligen att volvo 740 har en fantastiskt bra relästation original!
Kanske inte snyggast... men det går ju byta placering på den. Men allt du behöver finns ju redan där, bara att bort resten. På undersidan är det vanliga flatstiftsanslutningar, grymt enkelt! I min rallybil behöll jag org centralen och klippte bara bort allt annat, och märkte om så man har bra koll. |
|
Jag använde gammal kabel, klippte bort allt utom belysning, fläkt, torkare osv... sen tejpade jag dom få kablarna som blev kvar med 3M "tyg-tejp"
I min bil så sitter reläcentralen på samma plats som original så det är väl inte så mycket att se kanske?
|
![]() |
Skruva banåkabil
|
1507 besök totalt |