| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: RWD kit för Porsche 996TT(Spindlar, 6-kolv OK,350mm, osv)
|
835 besök totalt |
|
Halloj Om du funderar på att bygga om din Porsche 996 Turbo till bakhjulsdrift bör du kika närmare på mitt kit. Problemet är nämligen att om du bara plockar bort FWD så kommer geometrin i framvagnen bli fel och absolut inte fungera optimalt vilket är dåligt om du tänkt bli snab på bana. Detta därför att en 4WD har annan caster, drivaxlar som går genom spindeln osv och att spindeln är gjord för att ha framhjul som driver bilen framåt. Dessutom är valmöjligheterna mindre när man skall välja Coilovers eftersom kit för GT3, CUP etc inte passar bolt-on.. Mitt kitt består av beggade * 996 CUP 2004 Spindlar som jag köpte nya 2008(Bild nedan är på likadana) * 350mm skivor org Porsche CUP (från i somras) * 6-kolvs CUP 2004 OK (köpta nya 2008) * Ferodo DS3x00 CUP racebelägg (Från i Somras) Du kommer behöva framhjuls lager och lite smågrejer för att montera! Vill du bli snabb i kurvorna och bromsa bättre så slå till på ovan!! Pris 15000:- Bild på likadan uprights/Spindlar
SKillnaden mellan 996TT och Stora bromsarna
Kontakta mig på PM eller mail pete.webmail@gmail.com 070-8888839 _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson
|
![]() |
SÄLJES
|
835 besök totalt |