Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
7834 besök totalt |
Amatör Bygge Hemliga Arne 2015
Har nu börjat bygge en ny bil. Presis som mitt föra bygge så bygger jag ram själv men denna gången blir det inte rörram nu blir det balkram. Köpte en Lincoln · Mark VIII .som donator bil. För er som inte vet vad det är för bil så är det en lyxbil med med prestanda som en Bmw e36 M3. Sista färden för donator bil 1 video from Martys iPad 2 - YouTube donator bil 1 ![]() börjat göra ramen ![]() ![]() Fjäder benstorn ![]() ![]() ![]() ![]() Främre delen av ramen färdig då börjar vi med bak vagnen. ![]() ![]() ![]() dämpartorn ![]() ![]() då börjar bakvagnen oxå bli färdig ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() V8 4,6L 32V Ford ![]() Tomt vade här _________________ Marty Cronvall |
||||||
Hej Marty!
Kul att "bilen" får en egen tråd här på Rejsa. Med tanke på dina tidigare projekt gissar jag på att den blir kul att se in action. Byggandet ser väldigt seriöst ut. Jag skulle gärna se lite skisser på karossen ![]() /Fredrik (som hälsade på Eddie i garaget för ett par veckor sen) _________________ Fredrik Moberg |
||||||
Re:
Det är det som är hemliga Arne ingen mer än mina närmaste kommer vet vilken skepnad bilen kommer få . Men all teknik kommer jag dela med mig under bygget.. _________________ Marty Cronvall |
||||||
Re:
Var fick du batmobil från? Japp kommer vissa slutresultatet .. _________________ Marty Cronvall |
||||||
Re:
Originalet var byggd av en gammal Lincoln ram som förlängdes med balkar, därav idén att du gjorde en replica fast med modern Lincoln. _________________ Oscar Zettervall |
||||||
Re:
Ok Nopp ingen batmobil. Kunde lika gärna tagit en Mustang av någon års model kommer ej håg vilken ,för motor med mera samma . Men blivit ett lite dyrare inköp då _________________ Marty Cronvall |
||||||
Re:
Det ända jag kan svara på är att spårviden är 1529,08mm (And ersJepp sson) här på forumet använder samma slutväxel , drivaxlar o spindlar på sitt bygge Han kanske kan svara på dina andra frågor Typ ? A-arm under o hundben övre / delad axel se bild ![]() _________________ Marty Cronvall |
||||||
Re:
Vadå? Räknas jag inte som en av dina närmsta vänner?!?! ![]() God jul!
_________________ Fredrik Moberg |
||||||
Trodde aldrig tråden skulle komma upp :-)
Gött min vän ! Skall försöka komma ut på fredag |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
7834 besök totalt |