| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
SS - däck te LÄTT bil ?
|
781 besök totalt |
|
SS - däck te LÄTT bil ?
Vad skall jag har för däck då ? GATLAGLIGA skall de vara. bilen väger 890 torr nu. har nu Yokohama 032R - S 205/50-15 fram & Yokohama 032R - S 225/50-15 bak. vill ha lättare, smalare, bättre (?) däck.. priset ej viktigt. gärna 13" el. 14"... & inte så breda.. tror inte det behövs likom. tips tackar ............ ????????????? Skall troligen ut i SS igen i sommar med SooooooOOL & torrt istället för regn &, rusk, molnigt & blött underlag. när jag körde i September så var det regn, fukt & kallt & ingen sol alls under dagen Bästa tiden i September var på 1,39,18 har detta än så länge: Fixat: nya stötdämpare, (racing) nya fjädrar, (racing) nya bussningar runt om i fram & bakvagn, lättare fälgar, stabilare chassie (störtbåge nu ju) bättre bromsar, (racing) 200 kg lättare bil totalt, mera erfarenhet av SS, beställt: 4-link bättre motor, mera effekt --- ca 160-170 hk mera vrid + ??? m.m m.m de jag snackat med ang detta säger att det lutar åt en 1,29 ---- 1,31 tid -------------------------------------------------------------- vad tror experterna här då ? MVH/ ........Kristian _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
![]() |
Däck för banåka
SS - däck te LÄTT bil ?
|
781 besök totalt |