Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÄLJES: BMW 318is Sedan -94 *SÅLD
530 besök totalt
Granaten
Hörby
Här sen Apr 2008

Trådstartare

SÅLD

Hejsan alla glada!

Går och funderar på om det inte är dax att sälja min bil, det är inga större fel på bilen mer än att kopplingen slirar och att någonting skrammlar runt bakom skivbromsen vänster bak och om man kör över 30 så kan den fastna och låsa däcket... troligtvis är det en hjulbult som var för lång och slagit av något därinne, försökte ta av skivan och se vad som hänt där bak, men den ena bulten som håller fast oket var rundad och i mitt försök att få av den lyckades jag bara runda den ännu värre.. har inte tillgång till svets så jag kan svetsa på nytt bulthuvud, så nu har stackars bilen bara fått stå i mitt garage sen jag köpte bilen för ca 6 månader sedan.

Har bara kört hem den från köparen, och planen var att köra bort bilen till en kompis verkstad 5 mil bort och byta kopplingen, men sen hände den där "hjulbults-incidenten" och sen har bilen bara stått.

Låter som det vore enkelt att fixa och man kan kanske tycka det låter konstigt att jag inte bara fixar den själv om det bara handlar om en bult, men har som sagt inte verktygen till att fixa det själv, och ska jag vara ärlig har motivationen försvunnit då jag har en annan BMW jag kör runt med istället..

Tänkte mig sälja den för 10 000, men är villig att dra av en del vid snabb och smidig affär.

Bilen är i fint skick, troligtvis är det en 318is Klass 2, då den har allt som en sådan skall ha så som:
* Sportstolar
* Svart innertak
* inskriven med 225 breda däck hos vv.
* GT vinge
* Fullt M-paket från fabrik (inkl. backspeglar)
* 4-dörrars med m42b18 motorn från 1994..
* En av de 2 färger som den erbjöds i.
*mm mm.

Har tänkt att fråga på BMW om de kan kolla upp det närmare men det har inte blivit av..

Bilen har gått 18 000 mil, var skattad och besiktad innan jag ställde av den, så det är bara att ställa på och köra efter man fixat defekterna. Säljs med vinterdäck på plåtfälg.

Har ni frågor så skicka PM eller mail på: kleinhart (snabel-a) gmail.com
vill ni hellre snacka i telefon så maila ert nr så ringer jag upp..

BMW e81 320d, e87 130i, e36 328
Citera
SÄLJES
530 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande