Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÄLJES: Adapter bromsuppgradering E30 SÅLT!!!
2793 besök totalt
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005

Trådstartare

Hej!

Jag köpte på mig en uppsättning adaptrar för att kunna köra större skivor och bromsok fram på BMW E30.
Med dessa kombinerar man BMW 540i E34 bromsok ihop med en skiva på 312 x 25mm som bland annat används på Audi S3, Skoda Octavia RS och någon sportvariant av Seat Leon.

Något som är värt att veta för oss banåkare, är att E34 540i bromsok använder samma bromsbelägg som E36 M3, alltså finns det mycket att välja på

Jag skulle dock ha en annan större och tjockare skiva på min bil, så jag köpte bara adaptrarna för att mäta på och därmed spara tid när jag har något bra att utgå från/mäta på, när jag skulle rita upp och göra egna adaptrar.
Adaptrarna köpte jag från Tyskland och kostade mig 2000kr. De är guldkromaterade och väderbeständiga.

Jag hade tänkt mig 1000kr då de aldrig använts till annat än mätobjekt. Bud mottages också.
De finns i Göteborg, men skickas självklart om så önskas.

Ett par bilder på adaptrarna

Här ligger ena adaptern tillsammans med mina nya modifierade adaptrar

Så om man köper dessa adaptrar hur gör man då?
Jo ska det vara billigt så köper du bromsok och skivor på skroten. Skivor kan också köpas nya ganska billigt via eBay.de . Har sett skivor för mellan 60 till 160euro (två styck + frakt)
Vid önskemål ger jag gärna länkar till passande skivor på skroten eller från eBay.

Skivorna är 312x25mm och passar inte rakt av på E30ns nav. Dock är det mycket enkelt att få dem att passa, man behöver bara svarva upp centrumhålet exakt 1mm och borra 4x100 bultmönster i skivan. Skivorna har 5x100 i bultmönster när man får dem, så det blir 3 nya hål.

Mvh Nisse

Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005

Trådstartare
Då har lite drygt en vecka gått, och jag uppar annonsen!

Om priset känns fel, ge mig ett bud!

Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005

Trådstartare
Kom å bjud!

Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005

Trådstartare
SÅLT!

Citera
SÄLJES
2793 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande