| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
BMW E36 framvagn och bromsfunderingar
|
4 besök senaste veckan (1158 totalt) |
|
Sitter och klurar på vad man ska hitta på med framvagnen på en BMW E36 för att få så bra hjulvinklar som möjligt. Tankarna som far omkring är: Alternativ 1 Standard bärarm med excentrisk bussning 330 E46 bromsskiva (325mm) och lämpliga bromsok (tips?) Coilovers med ställbara topplagringar Alternativ 2: M3 3.2 bärarm och spindelhus, delrinbussning M3 bromsskiva (315mm) och ok Coilovers med ställbara topplagringar Jag vill köra med alternativ 1 för att kunna få lite större bromsar, för vad jag har läst så passar inte 330 skivorna på M3 spindeln? Finns det några fördelar med M3 bärarmarna mer än hjulvinklarna? Tänker mest på om de är förstärkta eller dyl? Blir hjulvinklarna någorlunda likvärdiga med de olika lösningarna? Får man lika mycket camber, caster med excentrisk bussning som med M3 bärarmen? Många frågor är det, hoppas nån kan vägleda mig
|
Finns hur mycket som hellst att läsa om just dina funderingar om du söker lite här på forumet.
Annars kan du få göra ett studiebesök i vårat garage och se med egna ögon hur det skall se ut Bara att höra av sig _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
![]() |
Skruva banåkabil
|
4 besök senaste veckan (1158 totalt) |