Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Opel Calibra TURBO -92 | 4831 besök totalt |
Sänkt chassi med hårdare fjädrar
Uppställt bränsle och laddtryck ca 1.1 bar Större intercooler nerkapad ifrån Volvo FL6 Öppet filter 2.5" hela vägen ifrån turbo Ca 255hk 300nm ++ 18" BBS Rk 8" fälg med Hårt (tyvärr) Hancook Fk 104 225/35 gummi Gokart 100cc Vikt 80kg 30hk vid 20 000rpm "original" chassi Slicks Toppfart ca 110-140 km/h beroende på drevning "mopeden" på bilden åker jag bara gata med, inte bana usch kan bli dyrt och göra ont 145hk/215kg _________________ Pär Moberg |
||||
Ica luftkyld PCR motor, enligt papper så uppnås maxeffekt vid 24000 rpm sen om den varvar det är ju en annan fråga, lite svårt att höra skillnaden??? inte så viktigt tycker jag eller vad menar du?? Dino Chassi Däck nya för iår (inte så intressant om de inte är nya:) det är ingenting jag säljer eller vad menar du??? ähhh skumt _________________ Pär Moberg |
||||
heheheh, en luftkyld gammal jäkel. dino är inte heller riktigt "up to date" innom gokart racing världen. vad är det för däck? bridgestone eller vega? vilken betäckning är det på däcken? och det att det står att maxeffekt uppnås vid 24000rpm är nog lite i drömmarnas land om du har en riktigt bra bana, rätt förgasare, rätt drev och rätt förare så kan man i vissa fall komma upp till 21000rpm men det är inte ofta.
_________________ Jonatan Hertzberg |
||||
Nej den är inte up to date men vi är ett gäng som kör för nöjes skull, ramen är en -97... Körde lite mer seriöst med Yamaha innan men tyckte det var för mycket farande, man ska ju hinna med att åka bana med bilen,. köra hoj, gokart och båt när det är säsong... 24000 rpm med nerförsbacke medvind och en otrolig hemlängtan kanske hehe Men du kan vara lugn jag ska ändra till 20000 rpm istället så blir nog ALLA glada. Åker Bridgestone _________________ Pär Moberg |
||||
Fint, bridgestone gör riktigt bra däck.. fast vega gör också bra däck, blir svårt val detta året faktiskt :S[/quote]
Jag brukar köra på det som man kan skaffa för tillfället till bra pris då man inte tävlar utan har karten för nöjes skull.... _________________ Pär Moberg |
||||
för mig om att mattias andersson sa att hans kart han tävlade med i europa varvade 22000 o det måste ju varit en ica.
angående däck, ni har iaf tur som får välja!.. en annan har ju bara vega gröna nåja.. jäkligt snygg calibra!.. ha-begär är stort där _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||
22000 det är fan fysiskt omöjligt. motorn kommer braka ihop! ja jag väljer och brakar. det blir antingen vega XT (gula) eller bridgestone YHA. riktiga racing däck _________________ Jonatan Hertzberg |
||||
iofs har för mig om att på SM så kör man med andra däck med Yamaha va?..
läste att annars plockade de hårda vega däckena upp det mjukare gummit som de andra klasserna lagt ut *tittar på ett stort svart hål* (min kart-budget för iår _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||
Tack tack jag håller på att "utvecklar" bilen, när jag köpte den var den ren och fula 16" på
Kul att man kan få en så pass gammal och billig bil ganska trevlig för ögat.. 20000 rpm stackars lilla motor, att de håller!!!! peppar peppar Jag vet nrä jag körde yamaha och det var icc som tränade samtidigt så fastnade det en massa däck "snoddar" i däcken som man fick plocka bort... Du budget är inge bra och ha , då blir det inget kört har jag märkt, det kostar mer än man tror trots låga kostnader. Däcken går ju åt ganska snabbt..... tråkigt att allt roligt måste kosta!! Kul med andra som kör kart...... Rejsa på grabbs!!! På tal om något helt annat: Måste bara lägga en länk till min kompis manta med kompressor och turbo manta.... http://www.hilmersson-racing.com/sta _________________ Pär Moberg |
||||
tjenna
coolbil, har du den förstärkta fördelningslådan som Martin Schanke Motorsport i Norge säljer ? den skall visst fördela 28-35% av kraften bakåt istället för 15% som är orginal en polare i Perstorp hade en likadan bil som din, & som hade 450 hk _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Schanke är distributör åt Dorfbrunnen och det finns några varianter på den förstärkta fördelningslådan, men det kostar.... 2600 CHF (~1733 euro) för sportvarieanten och 4646(~3097 Euro) för racevarianten. _________________ Tord Ringenha11 |
||||
kan stämma .. polaren fick ge 24000 med frakt från Norge... _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Calibra = fin bil
Dock så levererar fördelningslådan orginal aldrig mer än 90nm till bakhjulen, spelar ingen roll om du har 450hk eller 204. Kolla här, finns lite tips + fina prylar www.maxxtuning.se _________________ Oskar Klimczak-Hultgren |
||||
Våra race- och banåkarbilar Opel Calibra TURBO -92 | 4831 besök totalt |