Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
HONDA CRX -89
3944 besök totalt
red-devil
sverige
Här sen Jun 2009
Inlägg: 16


Trådstartare
Kanske skulle lägga upp en lite tråd här, har ju suttit och läst i några år om alla fantastiska byggen(vilken energi vissa har )
Har alltid pysslat med bilar sen ungdomsåren, typ Vallåkratiden!!
Hondan har jag hållit på med i ca 8-9 år. och i vinter är det nog den sista stora ombyggnationen när det gäller
karossen.
Motorn är en 1,6l turbomatat historia,ska bromsas i april, målet är runt 280hk, växellådan är ombyggd med 4,92 slutväxel och wevetrac diff!
Kolla gärna in på hemsidan, www.reddevil.dinstudio.se , där finns alla bilder genom åren, även grabbens projekttråd finns att följa.
Kommer inte att lägga upp bilder här tyvärr...

_________________
peter johansson
Citera
red-devil
sverige
Här sen Jun 2009
Inlägg: 16


Trådstartare

Så har man äntligen fått till ett riktigt test med bilen! Sviestad 20/5 SOLIGT
Provade redan på mantorp med honda klubben 6/5, tog ett tag att hitta rätt tryck i däcken, men i slutet av dagen så kändes det ok!
Men nu blev det lite mer skarpt läge med rätt tryck i däcken och lite mer camber bak(blev lite för mycket, 3,5)
den var lite orolig på rakan, så det blir att ställa tillbaka någon halv grad!
Bästa tid blev 1.03.9 , klart nöjd för dagen!

_________________
peter johansson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Wow, jag tror jag blev lite kär thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Benci
Stockholm
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1192



Det var inte ett årtioende för tidigt, att berika rejsa.nu med ytterligare en CRX!

Det är lite små kul att bilen har varit GUL i många herrans år , men du kallas för RedDevil!

Och med tanke på Mantorp senast, borde vi döpa bilen till "Röda Snigeln" kanske?

_________________
Mvh Benci_Hovanyi

Gotland Ring 1:33,33s
Citera
red-devil
sverige
Här sen Jun 2009
Inlägg: 16


Trådstartare
Helt underbart väder och bästa förutsättningarna för körning, bilsport hade med sig Gullabo och Rydell som vi fick ha som support hela dagen !
Körde första passet själv och satt PB med tiden 1.32.60, fick problem med kylningen, så jag gled av in i depån... hade glömt i min iver att sätta på fläkten!!
Fick grepp på Rydell och bad honom ta några var med bilen, han tyckte bilen var mycket följsam och bra ballanserad det är väl ett kvitto på att man gjort något rätt på bilen genom åren.
Avslutade dagen med PB på 1.31.44 .
Bilsport hade ordnat en riktigt bra dag med mycket körtid på banan med 20min intervaller, 3 klasser!
Så det blev en riktigt lyckad dag trots allt.
Benci nu får du öka lite

_________________
peter johansson
Citera
red-devil
sverige
Här sen Jun 2009
Inlägg: 16


Trådstartare


En lite tidigare stilstudie....

_________________
peter johansson
Citera
red-devil
sverige
Här sen Jun 2009
Inlägg: 16


Trådstartare

Nu så börjar man så smått ana hur fronten kommer bli!
Ny motor på gång, bottendelen är färdig, så satsningen i TimeAttack fortsätter inför 2015
Topp 3 i Pro Street.....vem vet!

_________________
peter johansson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
HONDA CRX -89
3944 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande