Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
4011 besök totalt |
Kanske skulle lägga upp en lite tråd här, har ju suttit och läst i några år om alla fantastiska byggen(vilken energi vissa har
![]() Har alltid pysslat med bilar sen ungdomsåren, typ Vallåkratiden!! Hondan har jag hållit på med i ca 8-9 år. och i vinter är det nog den sista stora ombyggnationen när det gäller karossen. Motorn är en 1,6l turbomatat historia,ska bromsas i april, målet är runt 280hk, växellådan är ombyggd med 4,92 slutväxel och wevetrac diff! Kolla gärna in på hemsidan, www.reddevil.dinstudio.se , där finns alla bilder genom åren, även grabbens projekttråd finns att följa. Kommer inte att lägga upp bilder här tyvärr... ![]() _________________ peter johansson |
![]() Så har man äntligen fått till ett riktigt test med bilen! Sviestad 20/5 SOLIGT Provade redan på mantorp med honda klubben 6/5, tog ett tag att hitta rätt tryck i däcken, men i slutet av dagen så kändes det ok! Men nu blev det lite mer skarpt läge med rätt tryck i däcken och lite mer camber bak(blev lite för mycket, 3,5) den var lite orolig på rakan, så det blir att ställa tillbaka någon halv grad! Bästa tid blev 1.03.9 , klart nöjd för dagen! ![]() _________________ peter johansson |
Det var inte ett årtioende för tidigt, att berika rejsa.nu med ytterligare en CRX!
![]() Det är lite små kul att bilen har varit GUL i många herrans år , men du kallas för RedDevil! ![]() Och med tanke på Mantorp senast, borde vi döpa bilen till "Röda Snigeln" kanske? ![]() ![]() _________________ Mvh Benci_Hovanyi ![]() Gotland Ring 1:33,33s |
Helt underbart väder och bästa förutsättningarna för körning, bilsport hade med sig Gullabo och Rydell som vi fick ha som support hela dagen
![]() Körde första passet själv och satt PB med tiden 1.32.60, fick problem med kylningen, så jag gled av in i depån... ![]() Fick grepp på Rydell och bad honom ta några var med bilen, han tyckte bilen var mycket följsam och bra ballanserad ![]() ![]() Avslutade dagen med PB på 1.31.44 . Bilsport hade ordnat en riktigt bra dag med mycket körtid på banan med 20min intervaller, 3 klasser! Så det blev en riktigt lyckad dag trots allt. Benci nu får du öka lite ![]() _________________ peter johansson |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
4011 besök totalt |