Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Material för clubsport-inredning
867 besök totalt
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

Trådstartare

Eftersom jag inte vill ha plåtrent baksätet nu när det inte finns någon sittdyna eller ryggstöd, så tänkte jag att det var dags att fixa nåt i stil med Porsche RS/CS. Dvs matta.

Har fått tag på en leverantör i Tyskland som kan leverera samma material som original golvmatta.

Men är lite osäker på bästa att sätta att få till det för att inte ska se för kom-och-hjälp-mig ut.

Funderat på tunn fiberplatta att limma mattan på. Det är två större ytor som relativt platta men något material som man kan limma mattan på som är lite formbart hade varit bra.

Här är lite bilder på baksätet från en Brabus 3.6S Leichtbau som nyligen har fabriksrenoverats.

[/img]

Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Tunn matta och fastsättning med vanlig mattejp?

OT. Kan nån stava till kotkompression

RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Jo jag tänkte det, iaf för ryggstödet. Problemet är att där sittdynan en gång satt är det ihåligt, så något hårdare måste till annars kommrer mattan fall ihop tyvärr.

Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

täckskiva i oljad masonit eller annat vanligt inredningsmaterial över groparna?

Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

RS 1800 skrev:
Jo jag tänkte det, iaf för ryggstödet. Problemet är att där sittdynan en gång satt är det ihåligt, så något hårdare måste till annars kommrer mattan fall ihop tyvärr.

aluplåt cirkus 1mm tjock, väljer du rätt kvalite kan du forma den väldigt väl efter bilen.

Du kan ju även limma tex masoskit på den för att få mönster/struktur, tex merchamärke i mitten på varje ryggstöd

867 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande