Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Mantorp med Porscheklubben?
2 besök senaste veckan (1310 totalt)
folian
Stockholm
Här sen Mar 2004

Trådstartare

En god vän till mig berättade att porscheklubben skall åka på mantorp någon gång nu i vår.
Han sa även att en porsche-entusiast kan bjuda med en polare (att köra egen bil). Det blev då min inbjudan.

Nu vet jag inte om japanska hämnaren har nått att hämta vid just detta tillfälle, men vem vet nån gammal sur-carerra kanske man kan hänga på .

Nu då till min fråga: Är det någon som vet något om denna körning och hur brukar de köra? Hur många är ute på banan samtidigt, jag vill ju inte agera som irritationsmoment, och brukar det "hänga med folk" som inte kör porsche?
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Re: Mantorp med Porscheklubben?

Folian skrev:
En god vän till mig berättade att porscheklubben skall åka på mantorp någon gång nu i vår.
Han sa även att en porsche-entusiast kan bjuda med en polare (att köra egen bil). Det blev då min inbjudan.

Nu vet jag inte om japanska hämnaren har nått att hämta vid just detta tillfälle, men vem vet nån gammal sur-carerra kanske man kan hänga på .

Nu då till min fråga: Är det någon som vet något om denna körning och hur brukar de köra? Hur många är ute på banan samtidigt, jag vill ju inte agera som irritationsmoment, och brukar det "hänga med folk" som inte kör porsche?

När är det?

folian
Stockholm
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Jag vet faktiskt inte, jag vet inget om det än.

Jag vill mest känna mig för innan jag tackar ja och tyvärr så kan jag inte nå min polare nu, så jag frågar här istället.
Citera
Joakim Bonér
Stockholm
Här sen Feb 2003

Folian skrev:

Tyvärr tror jag att din vän fått det hela om bakfoten, för det tillåts inte några andra bilar än porschar där, och då endast dom som är med i klubben och har anmält sig... iaf om det är ett arrangemang med PCS...

Stockholm
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Jo jag misstänkte nått sådant...

Det kan lätt bli dålig stämning om man börjar ifrågasätta en inbjudan
Tack så mycket!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Man får nog ta med sig en kompis utan bil alltså

Torslanda
Här sen Nov 2002

Brukar vara ca 100 bilar eller nåt sånt på ett PCS banmöte. Körningen delar upp i klasser beroende på tidigare bankörningserfarenheter. Innan körningen så är det obligatorisk bangenomgång.

och det förekommer faktiskt andra bilmärken än Porsche (även om det är ganska ovanligt), senast på Knutstorp så var det en såndär snygg ny BMW M3 med "plasttak" och på Mantorp var det en Diablo som skyfflade lecakulor för nåt år sen.

EDIT: Naturligtvis krävs medlemskap i PCS för att köra.......

Här sen Nov 2002

Peeter skrev:
Folian skrev:

När är det?

Som du kanske vet Peeter så är datumen inte offentliga. Vore lite fel att skriva ut dom här om du förstår.

Skåne
Här sen Nov 2002

höfläkt skrev:

Som du kanske vet Peeter så är datumen inte offentliga. Vore lite fel att skriva ut dom här om du förstår.

Däremot så finns PCS Region Stockholms slalomträffar publicerade under rubriken "Inför träffar". Under förra året så deltog ju
några olika inbjudna gästekipage vid ett par tillfällen.

(Bland annat så var herr Thomé med och sladdade, naturligtvis snabb som tusan...)

Jag ska prata med regionombuden, Peeter borde absolut bli inbjuden för att visa vart skåpet ska stå med sitt nya åk....

2 besök senaste veckan (1310 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande