| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Beslutsångest angående val av framstötdämpare (xsara, fwd)
|
811 besök totalt |
|
Jag behöver få tummen ur och köpa grejer. Just nu sitter originalgrejer i "inte dåligt skick" på bilen. Dock kränger den ganska friskt och det är främst det som jag vill bli av med. Baktill är det torsionsfjädring och jag har grövre stakar till den liggandes. (25mm istället för originalets 21) Det billiga alternativet, med tanke på nuvarande nivå på bilen, vore ju nån form av enklare sänkningskit för några tusenlappar typ detta Alternativ två är ju att slå till på något mer beprövat men då spendera minst det dubbla. Orsaken till att jag inte gör detta är att jag ju faktiskt inte vet hur bilen kommer att börja uppföra sig och jag har inte råd att börja bygga om alldeles för mycket just i detta nu. Jag tror inte att det är pengar i sjön oavsett vad jag köper. Frågan är bara hur jag kan få till den bästa (nöd)lösningen med nuvarande läge. Det svider ju inte så mycket att behöva plocka ut ett kit för 3000kr som ett kit för 8000, om vi säger så. Bilen är förövrigt identisk med en peugeot 306 gti så om nån råkar ha ett bra tips på annan lösning så är allt välkommet. _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||||
|
för val av fjädrar: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
biltemafjädrar från nån annan bil med lämpligare värden uppskattade av någon kunnig
_________________ //Johan Karlsson |
||||||
|
Re:
Problemet, som jag sagt, är att de verkar vara längre än originaldämparna samt att infästningarna inte är likadana. _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||||
|
Re:
Vet du hur många olika jag har _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
|
Re:
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
811 besök totalt |