Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
KÖPES
![]() |
928 besök totalt |
Re: KÖPES: bbs e28 centrum
Saknar några fälgar , så i princip det mesta i centrumväg kan vara intressant _________________ Pelle Persson |
||||
E28 är tyvärr snudd på omöjliga att hitta. Jag har själv haft annons här utan svar och har provat ett stort antal möjliga kanaler utan napp, både i Sverige och utomlands. Det ryktas om att BBS ska göra en batch men vet inte vilka artikelnummer de kommer att köra då, den gamla centrumen som du söker eller de nyare från 996 cup. Men nya från BBS tror jag på när jag ser det, är inte vidare hoppfull och görs de så kommer de kosta uppåt 5000 kr per centrum, vet inte vad du är beredd att betala. E88 är ju det centrum som gäller nu från BBS, kostar samma pengar, och är antagligen ett bättre centrum då det är i aluminium och inte magnesium. så lättare och starkare. Tyvärr tycker jag dock inte att de är lika snygga.
Sorry för att detta inte var ett pepp-inlägg, ville bara dela med mig av erfarenheten av att jaga E28. Så är du inte fixerad vid E28(som jag) så köp E88 istället. _________________ Thomas Thorhuus Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute" |
||||
Re:
Jag har exakt samma erfarenhet att det är svårt att hitta e28 centrum spec som är i bra skick utan sprickor eller med andra konstigheter...och mkt av det som ligger ute är sk race skrot..tyvärr! Jag har hittat lite blandade centrum..både e88 och e28 min tanke är att få till 3 uppsättning fälgar...(1 sett regn och 2 för torrt och några reservare ) och det börjar närma sig. Men det där med ev nytillverkning låter intressant (men dyrt) _________________ Pelle Persson |
||||
![]() |
KÖPES
![]() |
928 besök totalt |