| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Kulled, distanser?
|
1276 besök totalt |
|
Kulled, distanser?
Vad kallas dessa distanser och var köper man de i olika mått? Jag har ett par olika dimensioner jag behöver. Tipsa mig gärna om vad de heter på engelska och tyska också så blir marknaden lite större.
_________________ /Tom Bengter Porsche 981 M3LR |
|
Utseendet behöver alltså inte vara identiskt med dessa, det viktiga är att det går att få till rätt dimensioner.
På Demon Tweaks hittade jag följande men det är ganska bristfällig information gällande mått. http://www.demon-tweeks.co.uk/motors _________________ /Tom Bengter Porsche 981 M3LR |
|
Närmaste CNCmaskin eller supportsvarv?
En del är bara koniska brickor och andra sitter i i själva kulan och minskar bulthålet. |
|
ISA Racing har i sin katalog "Rostfreie reduzierhülsen für erhöhten kippwinkel",
dimension 10 - 20 mm, men jag hittar dem inte på hemsidan. De är av den typen som Niklas beskriver, minskar bulthålet (2 till 4 mm). _________________
/LOLA-Christian |
|
Jag beställde nyss lite sånt från Ebay, McGill Motorsports. Inte massor av dimensioner men en del.
GUstaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
![]() |
Skruva banåkabil
Kulled, distanser?
|
1276 besök totalt |