Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1057 besök totalt |
Att bildlänka till rejsa.nu:
Tjenis! Tänkte använda mig av en banner för att länka till rejsa.nu. Då jag gjorde enligt nedanstående så fungerade själva länken men bilden syntes ej. Så här kan koden se ut för länken enligt rejsa: ![]() Jag förmodar att jag inte är ensam om detta fenomen, vill bara upplysa om vilken förändring jag tog till och som fungerade för min del. Här kommer den: ![]() Vad som skiljer de 2 olika alternativen åt är att jag i _________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
||||
om du inte har med hela "http://.....blabla" så kommer browsern att söka på samma ställe som din egen htmlsida ligger när den försöker hitta bilden.
Eftersom din egen htmlsida och bilden ligger på olika servrar så hittas den inte. Ett litet tips också.. man bör alltid ha "-tecken runt adresserna och BLANK. _________________ William Ekström |
||||
Nä du har nog rätt. Men det finns en liten chans att han faktiskt har en frame som heter "blank"... ![]() _________________ William Ekström |
||||
ja isf skiter det sig då med ![]() ![]() Inte lätt det här... ![]() _________________ ![]() |
||||
Jag ändrade bara på sökvägen till bannern och det fungerar på min hemsida. TARGET=BLANK brydde jag mig inte om att ändra, det fungerade som tänkt att länken öppnades upp i ett nytt fönster. Jag skrev inlägget mest för att ge andra som eventuellt också ville bildlänka en liten ledtråd i var felet med utebliven bild eventuellt skulle kunna finnas.
_________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
||||
_________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
||||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1057 besök totalt |