Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 20405 besök totalt |
fan vad gött med en eftersnackstråd, årets första för egen räkning.
Helgen blev personligen tämligen misslyckad med gott om motgångar men det sluta vettigt trots allt + Bra väder Bra förare med extremt lite strul Bra underlag BRA Lagom motstånd i min Time Attack klass :-) Solaric skåpade ut allt motstån i vanlig ordning (känns lite som när Schumacher körde eller när Tyson boxades) - Extremt snurrig sjöströmmare som missade en del åtaganden mm. Alldeles för mkt snabba förare En bil som var tämligen värdelös idag (från mannen med tusen ursäkter i vanlig ordning) Tack alla som gjort träffen så bra, ett extra stort tack till du som med en hammare bonkade ut mina skärmkanter en fredagskväll på jobbet i Värnamo, utan din insats hade jag fått vända hem direkt. Nästa bana blir kinnekulle, inte min favorit det iheller och det är nog 4-5 år sedan jag körde där men nu kör vi! ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Riktigt trevligt att.äntligen få köra mantorp för första gången med "ny" bil.
Mycket labbande med däcktryck och temp, hade problem med att då temp i däcken så de blev en liten miss när de blev lite väl högt tryck och jag råkade hamna en bit utanför i mjölby ![]() Verkligen trevligt med folk som självmant kommer med tips och trick när de ser något de kan bidra med ![]() Om ee är nån som har rotat lr filmat nåt av den bilen så vore de skitkul o få ta del av dem! Är en mauritiusblau e36 325:a ![]() _________________ Erik Arrhenius 0737266822 |
||
Lite fler minnen från banträffen:
http://rallybilden.se/Rally_bilder_2 _________________ BMW MC-klubben |
||
Fan va nice! Vet du om man får använda bilderna sj? Vill tacka alla för en as go dag med många roliga duster på banan :-) |
||
Instämmer med föregående, riktigt bra dag.
Dagens plus: Federaldäcken klarade värmen som jag hoppades Bromsarna orkade med som jag hoppades Många sköna varv på slutet av dagen när det var open pit. Gjorde en bra deal på en laddning BBS-fälgar under dagen. Mycket kul snack i depån mellan passen. Dagens minus: Överhettade bromsarna på timeattack Fick inte transpondern att fungera Harrys laptimer säger att jag gjorde 1:14:53 på timeattack vilket innebär att jag ändå var sist ;-) Ser fram emot kinnekulle som är en helt ny bana för mig. Måste åka några varv med instruktör där tror jag. _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||
Måste också tacka för en bra träff!
![]() Bra väder, trevliga människor och bilen funkade bra i hop med föraren - vad mer kan man önska? ![]() _________________ Conny Palm -BMWSC-BMWCS- BMW 320i BMW 330i BMW 530d http://www.garaget.org/?car=8980 |
||
Grym start! Startade oxå i pole i min klass, vann "alla" mina "race" och fick även till ett personbästa ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Grym förstaträff för året. Gick oväntat smidigt med så mycket bilar. Fick åka en hel del redan under första halvan av dagen. Time attack var en kul erfarenhet men tror både jag och bilen kräver en hel del "arbete" för att få till det där. Var även uppe på en konas bas och skapade de första "krigsskadorna" på bilens passagerarsida, men det polerar vi bort. =)
För mig funkade bilen hyfsat, lite dåliga skivor och någon liten boostläcka som hämmade körningen en del men i stort OK. Kinnekulle nästa! Ny bana för mig och hoppas det kommer finnas instruktör för att ta mig runt ett par varv. Good work again BMW SC! _________________ J o h a n M e i j e r BMW E90 M3 2010 Opel Speedster SC 2003 |
||
Skit rolig dag!
![]() Om det är någon som råkar ha någon bild eller film på bilen med gulast fälgar så lägg gärna upp dom här ![]() Filmade lite jag, fast som vanligt blev det mest asfalt från depån ![]() |
||
Riktigt kul träff, igen!
![]() Börjar känna mig mer hemma på bana och maskindepån nu, Kul folk att prata med och jag kom utrustad med kamera på hjälmen ![]() http://www.youtube.com/watch?v=2818H _________________ Erik Axzell BMW M2 Competition F87 Manual Long Beach Blue -19 |
||
Såna markeringar är bra det håller jag med om, dock använde jag konerna som riktmärke, med lite oberäkneliga bromsar dagen till ära valde jag att bromsa precis innan första konerna på vänster sida. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Förresten var det fler som tänkte på att det var lite störigt att dom inte asfalterat slutet av parisaren, snacka om att det var lurigt när det gick över till den gamla beläggningen i utgången av kurvan. 10 meter till hade sannerligen inte gjort ont.
_________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
![]() |
Eftersnack
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 20405 besök totalt |