| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Liknande GT101 givare/ Bosch Motorsport
|
2437 besök totalt |
|
Söker vars man kan köpa en sådan här givare
Den är till utseendet liknande en GT101 givare fast mindre, diametern är 11,8 mm och den är 30 mm lång. Sitter som kamgivare på en Seat Kit Car. //Nisse _________________ Nisse Holmgren Umeå
|
|
Det är en Bosch ha-m sensor
http://www.bosch-motorsport.de/conte _________________ /Per |
|
Vars kan man köpa Bosch Motorsport delar?
Har redan kollat med http://www.meca.se/ och dom kunde inte fixa fram nått //Nisse _________________ Nisse Holmgren Umeå
|
|
Man måste prata med rätt folk på Bosch för att köpa Bosch-motorsportgrejer.
Be dina lokala mecakillar ringa Bosch och ge dom numret och säg att det är en motorsportartikel så borde det gå bra. Jag köpte de tre sista rotorerna Bosch motorsport hade till en kompis vw spiess motor. En standard rotor som såg i princip likadan ut höll i ett par träningspass och motorsportvarianten höll 20 år typ. Han tyckte det var billigt med 700kr/st
_________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
|
Du måste också på nåt sätt kolla upp om det är en givare med normalt sluten eller normalt öppen utgång du ska ha, båda ser ju lika ut fysiskt och jag förmodar att du inte kunnat läsa av något nummer på din givare?
_________________ /Per |
|
Du kan ha fysiska begränsningar som för att byte från hall till induktiv ej är möjlig.
Om hastigheten förbi givaren blir väldigt låg kommer utsignalen oxå bli väldigt låg. Då kan du hamna under tröskelvärdet för vad elektroniken kan registrera. Just för kamaxlar föredrar jag alltid hall, det är lättare att kontroller funktionaliteten på dem oxå. (multimeter räcker väldigt långt i dessa felsökningar) _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
![]() |
Skruva banåkabil
|
2437 besök totalt |