Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
Formula One Gran Premio de Espana 2013
1 besök senaste veckan (2856 totalt)
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Trådstartare

82 depåstopp och ett race som var tråkigare än de brukar vara i Monaco, åtminstone de stunder jag inte somnade.
Mest imponerande i mina ögon var Gutierrez. De övriga gjorde väl det man förväntar sig av dem.
Nån kanske borde informera Pirelli om att slitbanorna ska sitta fast hela tiden däcken används.

Ekerö
Här sen Jun 2004

Re: Formula One Gran Premio de Espana 2013

Lennart Mäkinen skrev:
82 depåstopp och ett race som var tråkigare än de brukar vara i Monaco, åtminstone de stunder jag inte somnade.
Mest imponerande i mina ögon var Gutierrez. De övriga gjorde väl det man förväntar sig av dem.
Nån kanske borde informera Pirelli om att slitbanorna ska sitta fast hela tiden däcken används.

Jag tyckte det var rätt ok rejs fram till sista depåstoppen, då varierade det ju en hel del och det kändes som Kimi skulle kunna utmana, men sista 15-16 varven var tråkiga...

Värnamo
Här sen Mar 2005

Snacka om reklamjippo från Ferrari...

http://youtu.be/tz4F5-FdoJs

Men är det inte en blå-gul flagga Alanso har i nacken?

Magnus Jonasson #81
9:a German Superkart Series 2010
7:a German Superkart Series 2011
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003

Re:

Superkart skrev:

Men är det inte en blå-gul flagga Alanso har i nacken?

Jo. Det är Asturias flagga:

http://en.wikipedia.org/wiki/Asturias

Alonso är född och uppvuxen där, och jag tror han fortfarande bor där.

Det skulle vara intressant att veta om det där var ett race-chassi. Troligen inte.
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003

Re: Formula One Gran Premio de Espana 2013

Tord skrev:
Lennart Mäkinen skrev:

Jag tyckte det var rätt ok rejs fram till sista depåstoppen, då varierade det ju en hel del och det kändes som Kimi skulle kunna utmana, men sista 15-16 varven var tråkiga...

De var helt bortklippta i sammandraget. Jag tyckte det var ett spännande och bra race (därför)...
Citera
racerberg
Stockholm
Här sen Maj 2012

Börjar bli mer och mer övertygad om att man ska korta ned racen 10-20 varv, sluta med depåstopp, införa ett stycke slitstarkt däck och enbart tillåta depå när det blivit punktering eller börjat falla regn

Och vad är det för skämt från domarna att Alonzo riskerar/riskerade bestraffning för att plocka upp en flagga? Inte för att jag hejar på Alonzo.

"Faster faster faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death"
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002

Re:

racerberg skrev:
Börjar bli mer och mer övertygad om att man ska korta ned racen 10-20 varv, sluta med depåstopp, införa ett stycke slitstarkt däck och enbart tillåta depå när det blivit punktering eller börjat falla regn

Och vad är det för skämt från domarna att Alonzo riskerar/riskerade bestraffning för att plocka upp en flagga? Inte för att jag hejar på Alonzo.

Pirelli säger iaf att deras ambition är mellan 2-3 stopp per race vilket jag tycker är vettigt.

Har svårt att inte gilla Alonso efter hans körning första varvet.

Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Att däcken går av tappar grepp är väl ok men att däcken totalt separerar
ju inte ok thumbs down Pirelli har nog lite hemläxa att göra.

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Peter V
Hörby
Här sen Jun 2003

Inte det roligaste racet kanske men jag blev väldigt glad att Alonso tog hem det och Ferrari imponerar återigen under söndagen. Det blev ju spännande att se vilken strategi som skulle betala sig bäst och jag tror absolut att Lotus gör helt rätt men Ferrarin är helt enkelt snabbare totalt sett.

Kan inte varit roligt för Hamilton som konstant gled ner i fältet från 2:a till 12:e plats... Rosberg klarade sig lite bättre men det måste vara enormt frustrerande. Tror det var Horner som sade något fyndigt med att det kommer att bli trafikstockning i Monaco och det kan ju iofs vara roligt

Enligt min åsikt är det för mycket med fyra depåstopp, normen borde ligga på två och att vissa team kan köra ett eller tre beroende på hur de vill lägga upp det. Det blir extremt svårt att följa som det såg ut nu. Men det verkar som Pirelli tycker detsamma så det blir förmodligen justeringar.

1 besök senaste veckan (2856 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande