Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
881 besök totalt |
SÄLJES: Renault Sport Clio 2001 SÅLD!
Nu har jag bestämt mig för att tvålkoppen ska bort. ![]() På grund av att jag varken har tid lust eller ork att göra det som behövs. Börjar med att lista det som behöver göras på den innan jag berättar varför du ska köpa den Bilen har följande fel: Dags för kamrems byte bilen har gått Ca 15 000 mil remmen ska bytas vid 16. Byta elektroniskt gasspjäll. Sen fick den även två tvåor på besiktningen förra sommaren. Släcka lampan till airbagen, sitter en skin/mocka ratt från sparco i bilen nu och sladdarna till airbagen är tyvärr av (lampan får inte lysa nya regler från februari 2012) Samt köpa nya däck eller besiktiga med r-däcken på. Har haft bilen i fem år och jag har aldrig kört den på vintern. Är från början en Tysklands import kom till sverige 2005. Bilen går bra i motor och låda så länge gasspjället vill vara med och leka. Stälde på bilen förra våren och tänkte att jag skulle ha den som andra bil under sommaren och även köra lite bana. Besiktningen gick så där men tänkte ändå fixa dom Tvåorna och byta kamrem på hösten. Jag han köra i fyra dagar sen började gasspjället krångla vilket är tredje gången sen jag köpte bilen och då kände jag att jag inte orkade med skiten mer så den ställdes in i garaget igen. Men nu har jag bestämt mig för att bilen förtjänar mer än att stå och skämmas tills jag orkar ta tag i den. Varför min bil äter gasspjäll vet jag inte den har varit inne på en renault verkstad vid flera tillfällen för att hitta felet men dom hittar inget så antingen köper man den och hoppas på att ha mer tur med spjället än jag haft eller så byter man till mekaniskt spjäll eller en helt annan motor. Jag har under dom åren jag haft bilen lagt ner lite jobb på den för att få den lite bättre det som är gjort är följande. Sitter slitsade skivor fram Brembo Max samt ferodo ds 2500 runt om. Bilstein B14 coilovers och solida toplagringar. Rostfritt ferrita avgassystem. Hårdare bussningar i framvagnen. Toyo R888 på orginal 15" plåtfälg Har även fyra alufälgar som jag hade tänkt sätta R-däcken på. Diverse Bantning och flyttat bak bateriet. För mer info läs bygg tråden här på rejsa https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Pris: 10 000 billigare vid snabb affär eller om du tänker använda den som grund i något skit fränt bygge. Så om du ska bygga något fränt och vi gör en snabb affär blir det skit billigt. om det är något jag missat eller om du undrar något är det bara att höra av dig. Tel: 0708-93 93 36 Mail: wallnermike@live.se Mikael Wallner _________________ Mikael Wallner Clio sport -02 |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
881 besök totalt |