Nyheter      Kalender      Banor      Nürburgring      Arrangörer      R-Däck      Forum      Varvtider/Loggar
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Eftersnack
2013-05-25 Tierp Arena öppen banträff!
tråden läst  
2742 ggr 
<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>

 
   
Lennart
Stockholm





Här sedan: 14 Feb 2005
Inlägg: 1625
Tipsa Facebook   Inlägg  26 Maj 2013 08:15     2013-05-25 Tierp Arena öppen banträff! Citera

Då har man testat "Arenan" med konor lite här och där. Arret behöver man träna på så jag och en Rx8
till lämnade tillställningen vid 2-tiden efter att vi varit på banan jag 2 ggr och han 1ggr.

Banan var sönderhackad av konor här och där så bromsklosslukt kännde man hela tiden.

Vore bra om man byggde en bana för racing istället för denna konbana.


_________________
Lennart Pettersson
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
- Mahatma Gandhi
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Magnus Thomé
Stockholm



Forumägare
Forumägare

Här sedan: 03 Nov 2002
Inlägg: 28848
Tipsa Facebook   Inlägg  26 Maj 2013 08:38     Re: 2013-05-25 Tierp Arena öppen banträff! Citera

Lennart skrev:
Då har man testat "Arenan" med konor lite här och där. Arret behöver man träna på så jag och en Rx8
till lämnade tillställningen vid 2-tiden efter att vi varit på banan jag 2 ggr och han 1ggr.

Banan var sönderhackad av konor här och där så bromsklosslukt kännde man hela tiden.

Vore bra om man byggde en bana för racing istället för denna konbana.


Låter som ingen där var van att arra trackday?? (erfarenhet att arra dragrace i världsklass har de ju med råge men är ju inte direkt överförbart om man säger...). Hoppas de sög i sig plus och minus så att de blir duktiga på det framöver. En tanke hade ju varit att ta hjälp av något erfaret trackdayarrangörsgäng????


_________________
Magnus Thomé
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
RallyQuattro
Stockholm





Här sedan: 01 Mar 2007
Inlägg: 5733
Tipsa Facebook   Inlägg  26 Maj 2013 09:07     Citera

Det var detta jag var rädd för o försökte förklara för Henrik Modigh i "inför" tråden.

Så nu känner jag mig inte så ledsen längre att jag inte kunde komma o testa eftersom jag inte han få ihop bilen på fredag kvällen o slapp då också spendera några tusen (bankörning+soppa+belägg osv.) + en lördag på konbane körning thumbs down

Men ni som var där om dom hade skippat konorna hade banan varit okej då eller är den för rak?


_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Lennart
Stockholm





Här sedan: 14 Feb 2005
Inlägg: 1625
Tipsa Facebook   Inlägg  26 Maj 2013 12:30     Citera

Snackade med Hellen som var där och kollade banan inför Time attack-köret. Undrar hur de kommer att kona banan??
Att konor och däckuppställningar behövs på denna bana förstår jag men avstånd och radier bör vara mjukare.


_________________
Lennart Pettersson
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
- Mahatma Gandhi
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
NKM-Erik
stockholm





Här sedan: 26 Aug 2012
Inlägg: 34
Tipsa Facebook   Inlägg  26 Maj 2013 15:27     Citera

Vi får inte glömma hur extremt ojämn och hoppig den är..
Ser inte fram emot min TA tävling nästa helg där..


_________________
Erik Karlén

NKM Racing team

Evo 8 Timeattack
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Anders_J
Älvsjö





Här sedan: 28 Okt 2012
Inlägg: 36
Tipsa Facebook   Inlägg  26 Maj 2013 16:17     Citera

Ja, hoppig och "konigt" var det. Däremot vet jag inte om jag stördes så mycket av konerna. Det som stör mig mest var problemet med pitlane för att komma ut på banan, de var lite lotteri över det hela.

Jag kom ut i första passet, kanske 09:30, körde 10 varv, tillbaks till pitlane, köade en timme. När sen min kö började köra ut på banan blev jag och en annan bil bortplockade eftersom vi redan kört en gång ! Där fick man för att man var ute i god tid ! Dom flesta i kön var också sådana som åkt i första passet, så dom hade tur.
Nåväl, tillbaks till en annan pitlane, som visade sig vara den sist startande av 5 vilket då skulle bli ytterligare 1:30 i väntan. Käkade då lunch, kom tillbaks, ny pitlane och när dom började vinka ut oss så han dom halvvägs pga av en incident på banan, så då vart det stopp. När körningarna sen kom igång så startade dom pitlane bredvid oss vilket återigen skulle betyda 1:30 i väntan. Klockan var då 14:45, så det vara bara att packa ihop och åka hem.

Nåväl, lång utläggning men där finns utrymme för förbättring, så det kan bara bli bättre tills nästa gång

Men, vädret var bra


_________________
A n d e r s J u u r i n e n
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
4X4 R
Uppsala



Ny på att skriva
inlägg i forumet


Här sedan: 19 Jan 2013
Inlägg: 9
Tipsa Facebook   Inlägg  26 Maj 2013 18:47     Citera

Some photos I took:



































videos:

https://www.youtube.com/watch?v=D7yxcfC66Wg

https://www.youtube.com/watch?v=B107Ggccpks


I really enjoyed the event. Could have been better if there was less cones, but it was fun nevertheless.


_________________
Daniel Dourado
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Fastlane
Västkusten





Här sedan: 28 Okt 2007
Inlägg: 2743
Tipsa Facebook   Inlägg  26 Maj 2013 20:37     Re: Citera

Anders_J skrev:
Ja, hoppig och "konigt" var det. Däremot vet jag inte om jag stördes så mycket av konerna. Det som stör mig mest var problemet med pitlane för att komma ut på banan, de var lite lotteri över det hela.

Jag kom ut i första passet, kanske 09:30, körde 10 varv, tillbaks till pitlane, köade en timme. När sen min kö började köra ut på banan blev jag och en annan bil bortplockade eftersom vi redan kört en gång ! Där fick man för att man var ute i god tid ! Dom flesta i kön var också sådana som åkt i första passet, så dom hade tur.
Nåväl, tillbaks till en annan pitlane, som visade sig vara den sist startande av 5 vilket då skulle bli ytterligare 1:30 i väntan. Käkade då lunch, kom tillbaks, ny pitlane och när dom började vinka ut oss så han dom halvvägs pga av en incident på banan, så då vart det stopp. När körningarna sen kom igång så startade dom pitlane bredvid oss vilket återigen skulle betyda 1:30 i väntan. Klockan var då 14:45, så det vara bara att packa ihop och åka hem.

Nåväl, lång utläggning men där finns utrymme för förbättring, så det kan bara bli bättre tills nästa gång

Men, vädret var bra


Ett pass på hela dan?

Då finns det iaf utrymme för förbättring.


_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Ricky Berg
Stockholm





Här sedan: 25 Jan 2011
Inlägg: 444
Tipsa Facebook   Inlägg  28 Maj 2013 10:15     Re: Citera

Anders_J skrev:
Ja, hoppig och "konigt" var det. Däremot vet jag inte om jag stördes så mycket av konerna. Det som stör mig mest var problemet med pitlane för att komma ut på banan, de var lite lotteri över det hela.

Jag kom ut i första passet, kanske 09:30, körde 10 varv, tillbaks till pitlane, köade en timme. När sen min kö började köra ut på banan blev jag och en annan bil bortplockade eftersom vi redan kört en gång ! Där fick man för att man var ute i god tid ! Dom flesta i kön var också sådana som åkt i första passet, så dom hade tur.
Nåväl, tillbaks till en annan pitlane, som visade sig vara den sist startande av 5 vilket då skulle bli ytterligare 1:30 i väntan. Käkade då lunch, kom tillbaks, ny pitlane och när dom började vinka ut oss så han dom halvvägs pga av en incident på banan, så då vart det stopp. När körningarna sen kom igång så startade dom pitlane bredvid oss vilket återigen skulle betyda 1:30 i väntan. Klockan var då 14:45, så det vara bara att packa ihop och åka hem.

Nåväl, lång utläggning men där finns utrymme för förbättring, så det kan bara bli bättre tills nästa gång

Men, vädret var bra


1 enda pass på hela dagen???

Pratade du med PG som matade ut?

Själv körde jag 3 pass och avstod från ett fjärde då det kommit olja på banan.

Jag håller med om att banan var gropig I två böjar, det kändes som man studsade på ytterhjulen genom dessa och de bör absolut förbättras.

Själv hade jag lite bökigt med avståndet mellan speedtrapsen/konorna, antingen övervarvade jag på tvåan eller så slängde jag i trean och missade tid på nerväxlingen i stället..

Sen pajade huvudbromscylindern och bromsverkan reducerades gradvis tills pedalen nästan tog i golvet..
Bara att mecka mera och komma igen till nästa körning.

Här är en filmsnutt från andra "heatet" i Classic gänget.

//Ricky.
https://www.youtube.com/watch?v=4u4AxQVkndk&feature=youtu.be


_________________
Ricky Berg
Corvette 1972
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Anders_J
Älvsjö





Här sedan: 28 Okt 2012
Inlägg: 36
Tipsa Facebook   Inlägg  28 Maj 2013 16:30     Re: Citera

Ricky Berg skrev:
Anders_J skrev:
Ja, hoppig och "konigt" var det. Däremot vet jag inte om jag stördes så mycket av konerna. Det som stör mig mest var problemet med pitlane för att komma ut på banan, de var lite lotteri över det hela.

Jag kom ut i första passet, kanske 09:30, körde 10 varv, tillbaks till pitlane, köade en timme. När sen min kö började köra ut på banan blev jag och en annan bil bortplockade eftersom vi redan kört en gång ! Där fick man för att man var ute i god tid ! Dom flesta i kön var också sådana som åkt i första passet, så dom hade tur.
Nåväl, tillbaks till en annan pitlane, som visade sig vara den sist startande av 5 vilket då skulle bli ytterligare 1:30 i väntan. Käkade då lunch, kom tillbaks, ny pitlane och när dom började vinka ut oss så han dom halvvägs pga av en incident på banan, så då vart det stopp. När körningarna sen kom igång så startade dom pitlane bredvid oss vilket återigen skulle betyda 1:30 i väntan. Klockan var då 14:45, så det vara bara att packa ihop och åka hem.

Nåväl, lång utläggning men där finns utrymme för förbättring, så det kan bara bli bättre tills nästa gång

Men, vädret var bra


1 enda pass på hela dagen???

Pratade du med PG som matade ut?

Själv körde jag 3 pass och avstod från ett fjärde då det kommit olja på banan.


//Ricky.


Ja, ett pass blev det. Hade säkert blivit ett till om jag ätit snabbare, då jag stod i en line som kom ut under tiden jag åt. Men dom hade taskig koll på sina lanes och jag hade inte tid att vänta utan var tvungen att dra därifrån vid 15:00.

Nåväl, nu har man kört Tierp iallafall.


_________________
A n d e r s J u u r i n e n
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Ricky Berg
Stockholm





Här sedan: 25 Jan 2011
Inlägg: 444
Tipsa Facebook   Inlägg  28 Maj 2013 21:30     Citera

Du körde I gatdäcksklassen då antar jag Anders?

Sedan det blev så manga deltagare I den klassen borde man ha kört 2 pass på raken med halva gänget var gång så att alla får lika mycket körtid.

Det finns ju klart utrymme för förbättringar för ett körpass är ju alldeles för lite.

Bara att ge feedback till Modigh så blir det nog tänkt på till nästa gång.


_________________
Ricky Berg
Corvette 1972
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
audimotorsport
Stockholm/Bromma





Här sedan: 25 Nov 2006
Inlägg: 375
Tipsa Facebook   Inlägg  29 Maj 2013 07:17     Citera

Hur mycket banåka bilar var det där?
Eftersom det verkar va väldigt få körpass/bil...


_________________
Peter Bollnert
Kör Audi S1 replika
Kör Audi S3 -02
Har byggt replikor av:
Audi sport quattro-såld
Audi 90 imsa gto-såld
Audi S1
H1
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Eftersnack
2013-05-25 Tierp Arena öppen banträff!
tråden läst  
2742 ggr 


  << Föreg. ämne | Nästa ämne >>

Från request till response:
sec varav server render 0.291 sec
Webbrowser render:
sec
Dvs totalt:
sec