Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
4137 besök totalt |
SÄLJES: 427whp Cosworth
Ford Sierra Cosworth RWD 427whp ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Besiktigad som den står. Påställd, försäkrad och värderad. Ej att jämföra med många andra modifierade bilar som ej går att besiktiga. Otroligt skönt när länsman glider upp jämsides men framförallt om man skulle förolyckas och skador på egendom eller person skulle inträffa. Specialförsäkringen kostar endast 1700kr om året. Skatten är 1742kr. Den är alltså billigare än en volvo 240 att äga. Bilen är i utställningsskick och håller r-hojar bak sig både på flygrakan och när det svänger. Toppar 300km/h och det går fort dit. En bil som man brukskör varje dag hela sommaren. Inga problem att ha tre pers i baksätet å köra skåne-sthlm t.o.r på en dag. Dricker under litern vid normal körning. Detta är inget slarvbygge. Den har varit helt i delar å lackats, finns ingen rost eller fusklagningar. Motorn är byggd efter konstens alla regler och loggarna visar hur bra allt lirar ihop. Spec: Nytt 200 motorblock, planslipat och bearbetat för långa topplocksbultar. CP kolvar kompförhållande 7,6:1 . Cr 22mm kolvbult. Auto Verdi vevstakar. Allt viktat/balanserat. Oljepump med högtrycks-kit, 4*4 drivaxel till oljepumpen. Topp portad av CNC-Heads i England. Cometic MLS topplockspackning med lösa ringar runt cylindrarna. Dubbla ventilfjädrar. bd16 insugskam, Grövre fuelrail. Bosch 044 bränslepump. Turbosmart bränsletrycksregulator. Vibra Tech motorfästen. Svarta Samco kylslangar och turbo slangar. Garret GT 30 kullagrat turboaggregat. 50mm Tial dumpventil. Rostfritt grenrör byggt av Peter-G. MaxxECU motorstyrsystem, MSD 6AL Tändning med blasterspole. Magnecor 8,5 mm tändkablar. Extra tjock kylare i aluminium med dubbla spalfläktar. 100mm tjock Intercooler från airtec (ej på bild). 4 EGT givare inkopplat i ECU. Borg Warner t5 växellåda med Quife rakskuren drevsats och B&M short shift. Sachs förstärkt tryckplatta med 4 puckars lamell. 427whp bromsat i dynapack av Luntec på blyfri 95 oktan. Koni coilover gr-n fjäderben runt om, asfalts sättningen från en rallysierra. Powerflex bussningar i framvagn och bakvagn. Fjäderbenstag fram och bak från Sparco. 330mm brembo skivor med 4-kolvs ok. Tarox skivor bak. beläggen är blå pagid. Toyo r-däck r888 205/40-17" på 100+ Qualifier 7,5*17" fälg. Sparco stolar. Flockade dörrsidor och instrumentpanel. I övrigt full inredning med skinnbaksäte. Racetec mätare laddtryck, oljetemp och oljetryck. Mm mm Det finns sparade kvitton på över 200000kr bara på motorn... Jag jobbar dagtid så jag nås helst efter 16. Eller på mail, sms innan det. Finns annonsen kvar så är bilen kvar. Fler bilder och mer info finns att tillgå för den som är spekulant. Jag sätter låga 150kkr för jag önskar en mindre långdragen annonsering. Kan ev tänka mig byte. Jag är ganska bred när det kommer till det, men vid seriöst bytesförslag så ser jag gärna att en ordentlig specifikation och lite bilder skickas via mail. Sportevo@hotmail.com 0702678241 _________________ Sammy Lundin |
_________________ Sammy Lundin |
Passade på att väga den. Inte konstigt att den e snabb. 1140kg med full inredning, ett par brandsläckare och lite annat mög.
![]() Kan nog bli riktigt lätt om man vill, plastrutor, hålsåg och plåtren inne. Kika även här: http://server.pure-pf.com/phpBB/view Kan ta m3, m5 eller nåt annat trevligt i byte. Både gat och banpreppade bilar. Har en förkärlek till oldtimers oxå.. _________________ Sammy Lundin |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
4137 besök totalt |