Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
1 besök senaste veckan (1832 totalt) |
SÄLJES: BMW 325i -90 Mycket banpreppad - SÅLD :(
Säljer min 325i -90 med lite över 14 000mil på mätaren. Sen jag köpte den 2009 och fixade all rost så har den alltid stått inomhus uppvärmt. Den har endast blivit blöt när jag kört bana och det regnat några gånger. Den är inte besiktigad nu men har alltid gått igenom med beröm från besiktningen i Ängelholm. Den har varit grymt pålitlig, har väll gjort en 16-18 banträffar med denna och alltid fungerat bra och tagit mig hem efteråt. Den kommer med 10 stycken BMW 15" krysseker fälgar, 6 svarta och 4 silvriga i bra skick - dessa sista med centerkåpan kvar. Dessa med 8st r888 (2 utan fälg) och 4 dunlop direzza 03g i olika slitet skick, 1-3 banträffar kvar fast inga i bra besiktningsbart skick. Omonterat medföljer ett bra extraktorgrenrör med lambda som är inlindat i avgasbandage och en framkrängare från 02 depån. Det negativa jag kan tänkta på är att avgasröret är inne på sista refrängen, jag har svetsat ihop katten en gång redan och detta var mitt nästa projekt med det nya extraktorgrenröret. Motorn går lite kass på tomgång men detta har alltid varit fallet och inget jag tänkt på, fungerar alltid perfekt när man kör. Spec: Väghållning: -GAZ gold coilovers fram och bak -Fjädrar 450lbs (79n/mm) fram och 275lbs (48n/mm) bak -RPM Justerbara toplager fram -RPM/GAZ stötdämparlager bak, ledlager -Bärarmsbussningar fram från Specialsvarv "evo" med smörjnippel -Bakvagns bussningar från specialsvarv. Motor+sånt: -original m20b25 (tror jag) på delrinkuddar ala L-P (bromsad till 188hp, se byggtråd) -original växellåda (getrag 260?) på delrinkuddar ala L-P -original diff utan broms (3.76?) med gummibussning -Bling JR luftfilter -original avgasrör fram till slutdämparen som är en SIMONS -Renoverat växellänkage med bussningar från Specialsvarv Inredning: -Sparco Evo 2 förarstol, original sportstol passagerare -Momo mod 69 på snapp off nav -Sänkt rattstång -Rensat Allt: Stereo, värmepaket, kabelstam osv osv. -Uppvärmd vindruta Hjulsaker: -Toyo R888 på svarta 15" krysseker fälgar (10st) -Renoverade original bromsok (orange!) -Performance Friction PFC 06 belägg https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Utöver vad som är med i min biltråd har det hänt en hel del med bilen, det absolut största är att den har blivit helt ommålad, ÖVERALLT utom på undersidan. Allt plockades av, slipades ner, grundades sen lackades av mig i RAL 9010 VIT. Otroligt vad det gör för upplevelsen att köra i en helt lackad kupé i sin racerbil. Hela kabelstammen är helt rensad på det som inte används, värmepaketet är borttaget och vindrutan bytad mot en uppvärmd! Brombelägg från PFC 06 fram och bak, snappoff till ratten... säkert mycket mer jag inte kommer ihåg just nu. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kontakta mig här eller https://www.facebook.com/marcus.jarl Pris får vara BUD nu. Jag är inte i direkt behov av att sälja den, plats finns, men jag kommer tyvärr inte använda den detta året och förmodligen inte nästa heller så det hade varit bra om den kunde komma iväg till ett bra hem. _________________ timmy1701 BMW Z3 2.8 Coupé 1999 BMW 325D Touring 2008 |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
1 besök senaste veckan (1832 totalt) |