| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Gänga om/ fixa borrad gänga
|
2470 besök totalt |
|
Hej och hå. Det går framåt. Väntar bara på bussningar och stötdämpare så kan jag börja montera bak igen. Eller sa jag "bara bussningar"? Måste fixa annat också som jag fick problem med när jag tog isär allt. Hur ska jag enklast fixa gänga här igen? Det finns ju plats bakom för att svetsa på en mutter och sedan ha en längre bult, men lika bra att få en vanlig gänga istället nu när det är så lätt att komma åt. Hålet är 10mm och det ska vara M10. Ska jag fylla igen hålet, köpa http://www.jula.se/gangreparationsse
_________________ M a r k u s E c k e r b r a n d h Porsche 924 |
||
|
Re:
Med så snabba svar så får man skynda sig och slänga ihop så ni ser vad den har för syfte. Dock andra sidan. Den håller alltså fast hållaren för torsionstaven samt att den sitter fast i upphängning av bakvagnen. Och främre bussning. Så ganska så mycket som sitter på den delen. Om ingen kommer med ett jätte bra super tips så åker extra bilen mot Jula om en timma
||
|
Re:
Om man gängar ja. Om man använder sig av "heilcoil" borde det nästan vara tvärtom, större hål än gänga? Åker till Jula nu så får vi se om det står något på lådan. _________________ M a r k u s E c k e r b r a n d h Porsche 924 |
||
|
Det gick bra. Hittills iaf. Vi får hoppas att det går bra att skruva ihop allt
Väntar på bussningarna sen blir det montering. Helt klart värt pengarna och den satsen räcker länge. Och bara att fylla på. 799kr på Jula. Biltema har nog exakt samma för samma peng. Borret för M10 gänginsats är 10.4mm. Egen gängklopa på bild, fick ingen med i satsen..?
||
|
800:- är ju inga pengar i sammanhanget, och nu är du rustad för ev framtida gänghaverier
...men som tidigare västgöte, och sedan länge inflyttad smålänning, så hade det definitivt blivit en enstaka M12:a i stället
_________________ Paul Sjöholm - Kadett C i div förädlade varianter |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2470 besök totalt |