Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1262 besök totalt |
Eftersom jag inte får youtube-kodningen till att funka så får det bli så här
![]() Intressant liten rackare Jaguar har klurat ihop. Det ska bli intressant att se om den kan leva upp till de mål Jaguar satt upp & vad den då kan ställa till med bland supersportbilarna ![]() 800hp. AWD. Supercharged, turbocharged, electronic assisted 1.6L petrol engine, 313hp/L @ 10,300rpm. With the emissions output of a prius. Epic! The Jaguar C-X75 Prototype _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
mjo, jag kan ju inte påstå annat än att jag blev förvånad när jag läste just JAGUAR. Tror dock att detta, vågade drag, kan ge ganska bra publicitet för märket under en tid då "tävlan" bland supersport-bilar är ganska tuff.
Jaguar gör ju dessutom nåt Koenigsegg pratat om ATT göra. Alltså att minska ner på motorers storlek, plocka mycket mer effekt per liter & med miljön i åtanke. _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1262 besök totalt |