Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1, 2 >> 1 besök senaste veckan (4297 totalt) |
Skruvar som går av...
Jag tänkte byta ut skruvarna som håller fast bakskärmarna på min Caterham till skruvar som går av före plåten ger efter. Har sett några bilar som blivit fula i onödan då skärmarna lossat efter nån närkontakt. Hörde dock för ett tag sen om nån som ersatt dem med nån sorts plastskruvar. Är det nån här som har en aning om var man kan hitta såna? (...hmm... märks det att jag hellre kör än skruvar??) _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Halloj....
Som sagt. I en hobbybutik finns det nylonskrunar... Tror det är M6... Jofa har mig veterligen inga kompositskruvar.... Var ska de sitta??? MVH Peter Z Ps. Passar inte denna tråd bättre i det nya fina teknikforumet??? ![]() _________________ MVH Peter Zeberg If they dont't have Porsche in heaven, I'm not going. |
||
oj... Finns det ett teknikforum numera. Magnus är för snabb.
![]() Ja vi får väl be honom flytta tråden. Hittade ett ställe som säljer nylonskruvar på nätet. http://www.airmedia.se/Skruvomutter. _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||
Framförallt skulle jag definiera det som det sistnämnda, inom modellbygge så används alla möjliga saker, säkert även nylonskruvar! De borde ju inte vara så ovanliga så vingar och sånt skruvas med nylonskruvar ibland. _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||
Du kan hitta nylonskruvar och muttrar på Sifverts på Lindhagensplan på Kungsholmen.
![]() Ladda ner deras katalog (alltid bra att ha): http://www.sifvert-skruv.se/ _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
Perfekt.... 200 - 300 meter från jobbet... Tackar! _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||
Re: Skruvar som går av...
Tja, när frågan ändå är uppe om skruvar. Alu-skruvar och det lite mer svårhittade titan-skruvar. Nån som vet något ställe som kan tänkas ha (utom flygvapnet då jag inte tänkt krypa under taggtrådoch försöka sno)? De flesta skruvfirmor blir mest tysta i luren när man nämner titan och efter en stund säger de med sakta röst: Näää, tror inte vi har det. _________________ Roland Johansson |
||
Här finns det mesta www.kvickmc.se
Kolla under Poggipolini...allt är lysande lätt och vackert utom prislappen... ![]() Men bra grejer är det ![]() _________________ Karl Brag |
||
så här lite försent kom jag på att det finns nylonskruvar i svart och vitt.. bilfirmor brukar använda dessa till att skurva fast nummerskyltar på bilar då dessa skruvar inte rostar fast.
|
||
Re: Skruvar som går av...
Vilken dimension på titanskruvarna? Det kan tänkas att det finns något kvar på jobbet efter att vi körde prover, som blev åt helsike för dyra till kund. _________________ /Anton Lillsund |
||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1, 2 >> 1 besök senaste veckan (4297 totalt) |