| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Efterlysning CAN-USB adapter!!! (MBE for Dummies)
|
2697 besök totalt |
|
Tja! Vi har kört några år med en Kadett GSI i långloppsserien NSHC. Nu har vi hållit på ett tag och uppgraderat bilen med diverse saker. Det senaste som ska in är lite vassa kammar, ställbara kamdrev och framförallt en MBE 9A4 motorstyrning. Vi är alla totala nybörjare på detta med motorstyrning. Skruva bil kan vi, motorer, chassi, svetsning och vanlig bil-el. Nemas problemas. Men detta är en annan femma. Mina första funderingar är: finns det någon i Mälardals-regionen som är duktig på att mappa dessa, som har rullande landsväg att ställa bilen på+ Sen undrar jag om kablaget. Köpte grejerna från SBD Motorsport i England och den ska vara inställd med en bra grundmapp för vår konfiguration av motor. Men jag har inte köpt kabeln för att kunna mappa själv, måste kanske beställa den nu. Eller kan man bygga en själv? Alternativt, är det någon som har en sån och även en rullande landsväg där vi kan komma och få hjälp med mappning? Alla tips kring detta mottages tacksamt! :-) Mvh/ Fille
|
|
Absolut, dom är säkert grymma på det. Bra tips, tänkte även om det finns nån här på forumet som har koll på MBE.
|
|
Som alternativ finns också Kenneth Andersson, www.motortjanst.com
Mycket duktig, han har mappat min motor på den tiden jag hade MBE. _________________ Johan H |
|
Bra tips! Nu ska det finnas en bra grundmapp från SBD Motorsport, men det kan vara bra att veta i framtiden.
|
|
Turbocenter mappade mitt mbe sprut men jag tror inte det är något de brukar jobba med. Jag har listat ut mycket på egen hand, om det är något speciellt du undrar kanske jag har lite koll i alla fall.
_________________ N i c l a s E m d e l i u s Caterham CSR |
|
Startad
Nu är bilen startad! Skulle behöva hjälp med att mappa bilen på en dyno nu denna vecka, är det nån som har en bra kontakt, så dela gärna den. Liten video från starten http://www.youtube.com/watch?v=lSpjL Mvh/ Fille |
|
Låna kabel
Vi har nog hittat nån som kan mappa nu, men vi måste få tag i en sladd och adapter som passar vårt 9A4 MBE box. Är det nån som är villig att hyra ut sin sladd nån dag? VI hinner inte få hem en egen om vi beställer en nu. Mvh/ Fille |
|
_________________ Mats Andersen |
|
Den sidan verkar ha mycket bra saker. Men man måste ha MBE's egen adapter för att koppla in datorn till can. Problemet är inte att få tag i en, den köper jag hos SBD Motorsport, men jag behöver den...igår! ;-)
|
|
|
![]() |
Skruva banåkabil
|
2697 besök totalt |