Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
För er som tror att ni är bra på att köra.(ej bilrelaterat)?
2737 besök totalt
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Kände att jag var tvungen att visa denna, kan inte ens tänka mig hur mycket rotorblad som har gått åt för att lära sig detta

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

När jag såg en liknande film för ett tag sedan vart jag lika imponerad...tills någon berättade att de har ett gyro som automatiskt flöjlar bladen.

Det förtog imponanseffekten 'en aning'...

Trekanten, Kalmar
Här sen Jul 2005

Oj... Då har du ingen aning om hur svårt det är är flyga RC-kopter... Det där är i princip omöjligt

Mazda Rx-7 -94
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Zebb skrev:
Oj... Då har du ingen aning om hur svårt det är är flyga RC-kopter... Det där är i princip omöjligt

Ok, I stand corrected!
Jag har tyvärr aldrig haft nöjet att testa.

Håll dock med om att det hade varit än mer imponerande om piloten också hade switchat riktning?

Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Polarens 11'a årige son är en fena på att flyga radiostyrt, både plan och helikoptrar: http://www.youtube.com/watch?v=_LTB28d3dA4

Jag har fått testa hans simulator(man kopplar handkontrollen till ett simulatorprogram på datorn), och att flyga plan reder jag ut hyffsat... men helikopter är sjukt mycket svårare...

Han klarar dock att göra ett antal av de trick som visas på första filmen... det går dock åt mycket reservdelar då krascher hör till vardagen när man håller på att lära sig...

.

Zebb
Trekanten, Kalmar
Här sen Jul 2005

BTG skrev:
Zebb skrev:

Ok, I stand corrected!
Jag har tyvärr aldrig haft nöjet att testa.

Håll dock med om att det hade varit än mer imponerande om piloten också hade switchat riktning?

Vetifan, jag tycker det är svårt nog att flyga runt i cirklar och baklänges men bra kontroll, och då har jag flugit några dussin batterier a 10min/st, så jag har respekt för dom som flyger bra. Jag har en teori om att man måste börja med detta som väldigt ung så att man har alla axlar i ryggmärgen. Flygplan är lättare eftersom det inte går att flyga baklänges

Mazda Rx-7 -94
Citera
S6_johan
Hässleholm
Här sen Mar 2010

Killen är grymt snabb med sina komandon thumbs up
Jag har kraschat min RC kopter ett gäng gånger, o det har ju inte varit under sånna manövrar direkt

Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

erikjakan skrev:
Kände att jag var tvungen att visa denna, kan inte ens tänka mig hur mycket rotorblad som har gått åt för att lära sig detta

Lagom acceleration thumbs up

J.Lundgren
Bjuv
Här sen Aug 2008

Tareq e helt sjukt jävla bra på det han gör. Vet exakt vad han sysslar med men han har ju också skrotat ett par helikoptrar.
Jag började själv flyga förra sommaren och det är extremt svårt, mycket svårare än vad jag kunde tänka mig. Men även extremt roligt för det är något man aldrig någonsin kommer kunna lära sig fullt ut.

Här har ni en film på när eliterna tävlar i Helimasters
http://www.youtube.com/watch?v=OTc0i0LReNo#at=85

//Jim

Eskilstuna
Här sen Aug 2004

BTG skrev:
När jag såg en liknande film för ett tag sedan vart jag lika imponerad...tills någon berättade att de har ett gyro som automatiskt flöjlar bladen.

Det förtog imponanseffekten 'en aning'...

Nja... Inte helt sant. man har normalt bara gyro kring den vertikala axeln dvs bladen på sjärtrotorn flöjlar automatiskt och håller helikopterns riktning på nosen så länge man inte ger den några egna inputs förstås. Allt annat kontrollerar man själv. Kräver en hel del mentala rotationer för att hålla reda på alla axlar.

multicopters (med 3, 4 el 6 rotorer) däremot har vanligen en mer avancerad flightcomputer med gyron och accelerometerar kring alla axlar, den kan i princip flyga helikoptern helt själv.

För er som tror att ni är bra på att köra.(ej bilrelaterat)?
2737 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande