| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Fjädrar till Öhlins road and track
|
1140 besök totalt |
|
Hej alla gasglada
Jag har en Evo 5 med Öhlins Road and Track (Evo 7) dämpare på. Dessa är ombyggda av Stötdämparexten en gång i tiden (~2003?). Nu är det som så att dessa fick sig en omgång då med lite nya fjädrar och säkert lite allt möjligt gjort i dämparen men det minns inte förra ägaren tyvärr mer än att det var dyrt och dom byggdes om. Jag är på jakt efter en kortare och hårdare framfjäder för av någon anledning så har orginalfjädrarna hamnat på benen fram och de andra fjädrarna som dom byggdes om till (kortare och hårdare) har hamnat på villovägar och tidigare ägare har ingen aning om varför han bytt tillbaka till orginal eller vart de andra finns...(och varken jag eller han var medveten om detta vid affären) Jag skickade nedanstående mail till Stötdämparexperen men har tyvärr inte fått något svar alls, kanske inte finns kvar längre?
Så här står jag med en bil och ett par ben som jag inte har någon aning om hur dom är shimsade/ventiler/oljor eller något, ombyggda till några fjädrar som inte längre finns. Även pratat med Öhlins men dom gav inte mycket matnyttigt. Finns det någon här som har något tips på vart jag kan vända mig eller så?
Tack och bock på förhand
_________________ Daniel Söderlund |
||||
|
Jag flyttade detta till "Skruva banåkabil" inte så tech
Pelle kan ha tagit semester i dessa sommartider
Han finns på rejsa också men jag minns tyvärr inte vilket nick han har, namezeimers är min åkomma
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
|
Re:
Det kan nog stämma, jag har faktiskt ingen aning.. 40NM låter väldigt lite, det är ju iofs väääldigt mjukt
Tack! Det stämmer nog bättre
Ah, då får jag helt enkelt ha lite is i magen, det vore ju super om jag kom i kontakt med honom då han haft benen och "byggt" dom
_________________ Daniel Söderlund |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1140 besök totalt |