Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Boende Nürburg: Meggi Daun, Lächenweg 3 i Nürburg
5256 besök totalt
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005

Trådstartare

Hej på er!

Är det någon som har erfarenhet av Meggi Daun, Lächenweg 3 i Nürburg?
Har ni kanske rent av bott där?

Vi har slarvat rejält inför hösten och när vi nu kollar boende på Zurburg..i vanlig ordning..så fanns det inte ett rum att uppbringa.
Efter en del letande hittade vi ovan och har nu bokat.

Lächenweg ligger som en sidoväg till Burgstrasse, väldigt nära Zurburg, så på det viset blir det förhoppningsvis bra i alla fall.

NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Re: Boende Nürburg: Meggi Daun, Lächenweg 3 i Nürburg

mcburn4ever skrev:
Hej på er!

Är det någon som har erfarenhet av Meggi Daun, Lächenweg 3 i Nürburg?
Har ni kanske rent av bott där?

Vi har slarvat rejält inför hösten och när vi nu kollar boende på Zurburg..i vanlig ordning..så fanns det inte ett rum att uppbringa.
Efter en del letande hittade vi ovan och har nu bokat.

Lächenweg ligger som en sidoväg till Burgstrasse, väldigt nära Zurburg, så på det viset blir det förhoppningsvis bra i alla fall.

När skall ni ner?

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005

Trådstartare

Johan Sjöström skrev:
När skall ni ner?

Är det viktigt menar du..?

Ser ut nåt i denna stilen:
16/9 Sverige -> Francorchamps
17/9 Banmöte SPA
18/9 Francorchamps -> Nürburg
21/9 Nürburg -> Sverige

Skall du ner nåt?

Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

mcburn4ever skrev:
Johan Sjöström skrev:
När skall ni ner?

Är det viktigt menar du..?

Ser ut nåt i denna stilen:
16/9 Sverige -> Francorchamps
17/9 Banmöte SPA
18/9 Francorchamps -> Nürburg
21/9 Nürburg -> Sverige

Skall du ner nåt?

datumen kan ju vara avgörande för boendet. Vi sticker därifrån den 16/9 dessvärre.
Jag vet inte om det duger men vi bor på superfint Zimmer Frie i Meuspath, billigt, mkt fräsch, bra frukost, parkering, mekmöjlighet, du kan gå till nurburg på en kvart eller ringa en bulle. Sängarna är top notch. Det brukar finnas kalla bit i källaren. Vill man lasta av prylar och ha dom säkert går det bra i källaren. 25-30 euro natten beroende på vistelsens längd. Många Porscheägare har sovit gott där.

Jag kan höra om där finns plats för er.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005

Trådstartare

Johan Sjöström skrev:
datumen kan ju vara avgörande för boendet. Vi sticker därifrån den 16/9 dessvärre.
Jag vet inte om det duger men vi bor på superfint Zimmer Frie i Meuspath, billigt, mkt fräsch, bra frukost, parkering, mekmöjlighet, du kan gå till nurburg på en kvart eller ringa en bulle. Sängarna är top notch. Det brukar finnas kalla bit i källaren. Vill man lasta av prylar och ha dom säkert går det bra i källaren. 25-30 euro natten beroende på vistelsens längd. Många Porscheägare har sovit gott där.

Jag kan höra om där finns plats för er.

Om det duger..?
Johan nu får du ju det att låta som att jag är nån j@dra högfärdig stropp..
En go säng, toa på rummet o frukost är vad som behövs för att jag skall va nöjd.
Det behöver alltså varken vara Dorint eller Lindner..
Men..vi vill gärna bo i Nürburg..
Det är så gott att strosa hem efter middagen på kvällen, i skenet från den upplysta borgen.

Boendet har Tony redan bokat till mig och några andra goa grabbar. thumbs up
Det var mer att jag var nyfiken om nån hade bott hos Meggi Daun, Lächenweg 3 i Nürburg.
Om inte så får jag väl avge rapport efteråt..

Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Jag vet nog varför ni vill bo i Nürburg

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005

Trådstartare
Re:

Johan Sjöström skrev:
Jag vet nog varför ni vill bo i Nürburg

Exakt!
En kall Bit och några goa gubbar att lösa världsbekymmerna med.
Det är kärlek det!!

Btw:
Tror att stället även går under namnet "Pension Mechthild Daun".

Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004

Oj vad sugen man blir på en resa. Men tyvärr inte i år.

Men ni kan ju kolla hur tyska ni är egentligen här:

http://www.thegermanquiz.com/

Smålandsstenar
Här sen Jun 2005

Jag och Karl-Ove värmer upp lite åt er Pär 8-11/9 thumbs up .
Johan, när kommer ni ner? Å BTW, sorry för copycat på kort annonsen, såg aldrig att du lagt ut uppat din

Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

bakmotor skrev:
Johan, när kommer ni ner? Å BTW, sorry för copycat på kort annonsen, såg aldrig att du lagt ut uppat din

jag är nere mellan den 8-16 september, hahaha här om året var det MCB och jag som slogs om ringcarden, i år har det varit rena bottennappet får jag säga. Om du håller dig på dom 3 första växlarna kan vi ha en liten utmaning på NS

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005

Re:

Johan Sjöström skrev:
bakmotor skrev:

jag är nere mellan den 8-16 september, hahaha här om året var det MCB och jag som slogs om ringcarden, i år har det varit rena bottennappet får jag säga. Om du håller dig på dom 3 första växlarna kan vi ha en liten utmaning på NS

Då får vi försöka sammastråla lite och ljuga ihop. jag är riktigt bra på det.... thumbs up
Nja, har inte min bil med. Bara Passaten och den skulle jag vara överlycklig om jag kommer unde 10min om jag nu kör nått med den . Kompisen har sin GT3 så jag kommer nog mest agera codriver för att han ska få upp tempot lite. Fördelen är att jag inte behöver hålla igen på Bit:en thumbs up

Cupra R Ringen Toy II ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

bakmotor skrev:
Johan Sjöström skrev:
bakmotor skrev:

Då får vi försöka sammastråla lite och ljuga ihop. jag är riktigt bra på det.... thumbs up
Nja, har inte min bil med. Bara Passaten och den skulle jag vara överlycklig om jag kommer unde 10min om jag nu kör nått med den . Kompisen har sin GT3 så jag kommer nog mest agera codriver för att han ska få upp tempot lite. Fördelen är att jag inte behöver hålla igen på Bit:en thumbs up

Du är inte lika bra som jag på det, eller?

Vågar/vill du hade det varit mer än skoj att ha med dig i bilen några varv, jag har massor att lära om både körning och ringen. Det där med Biten blev jag lite avis på förstås.. vilka datum är du där?

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005

Re:

Johan Sjöström skrev:
bakmotor skrev:
Johan Sjöström skrev:
bakmotor skrev:

Vågar/vill du hade det varit mer än skoj att ha med dig i bilen några varv, jag har massor att lära om både körning och ringen. Det där med Biten blev jag lite avis på förstås.. vilka datum är du där?

Troligen minst lika bra.....
Jag åker gärna med men jag tror inte jag har så mycket åsikter till dig. Kompisen har inte kört så mycket än och behöver lite push för att öka.
Vi kommer söndag kvällen 8:e och kör kvällkörning 9-10:e.
BTW, jag har inte fått ett enda napp angående ringcarden så du kan vara lugnt thumbs down .

Cupra R Ringen Toy II ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

bakmotor skrev:
Johan Sjöström skrev:
bakmotor skrev:
Johan Sjöström skrev:
bakmotor skrev:

Jag åker gärna med men jag tror inte jag har så mycket åsikter till dig.

Ehh efter att ha kollat film från Ringen 2010 så kan vi vara överens om en sak, du ljuger bättre än jag

varven ser mjuka och snåla ut, att det ovanpå detta går riktigt fort utan att vara dramatiskt tyder på bra förare.

Själv går det betydligt långsammare men är o andra sidan betydligt mer dramatiskt! Man får väldigt mycket spänning för små pengar i Compacten Sen behöver jag lära mig att köra mjukt, svänga in senare och även att komma in i partierna lite lugnare. Allt det där verkar du ha koll på. 9:e och 10:e är det reserverat en plats till dig i Compacten. thumbs up

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005

Trådstartare
Re:

bakmotor skrev:

Va säger du Thomas?
Verkar var ett splittrat PCS gäng i år tror jag..
Jag, Tony, Yngve och några till kommer att åka ihop som jag skrev 16-21/9
Men jag har förstått att det nog kommer att vara några som gör tvärtom, alltså Ringen sen SPA.
Men för din del blir det inte SPA, eller? Hade varit kul! Kommer att sakna dig annars..

Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005

Re:

mcburn4ever skrev:
bakmotor skrev:

Va säger du Thomas?
Verkar var ett splittrat PCS gäng i år tror jag..
Jag, Tony, Yngve och några till kommer att åka ihop som jag skrev 16-21/9
Men jag har förstått att det nog kommer att vara några som gör tvärtom, alltså Ringen sen SPA.
Men för din del blir det inte SPA, eller? Hade varit kul! Kommer att sakna dig annars..

Ja Pär, blir nog lite spridda skurar i år tyvärr men det kom hastigt på och bestäms av Karl-Oves körning på testbanan i Leipzig.
Nepp, ännu ett år utanSPa thumbs down Verkar bli en projekt för framtiden.
Kommer sakna alla er goa gubbar men vi hörs väl på måndag?

Cupra R Ringen Toy II ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005

Trådstartare
Re:

bakmotor skrev:
Ja Pär, blir nog lite spridda skurar i år tyvärr men det kom hastigt på och bestäms av Karl-Oves körning på testbanan i Leipzig.

Absolut, visst ses vi på måndag!!
Men då har du ju lite kvar på din lista då.
För min del så känns detta lite som en "Farewell Tour"..
Känns så just nu i alla fall..även om jag ser väldigt mycket fram mot det sociala.
-Känner mig kluven! ..som vedträet sa..

Sen skall det bli väldigt skönt att komma ner till Ringen några helt oplanerade dagar.
De sista två gångerna jag var nere var det ju inte riktigt så..allt runt PCS tog den mesta tiden..
Denna gång tänker jag bara gå runt o slå dank och ta en dag i sänder.. thumbs up

Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005

Re:

mcburn4ever skrev:
bakmotor skrev:

Absolut, visst ses vi på måndag!!
Men då har du ju lite kvar på din lista då.
För min del så känns detta lite som en "Farewell Tour"..
Känns så just nu i alla fall..även om jag ser väldigt mycket fram mot det sociala.
-Känner mig kluven! ..som vedträet sa..

Sen skall det bli väldigt skönt att komma ner till Ringen några helt oplanerade dagar.
De sista två gångerna jag var nere var det ju inte riktigt så..allt runt PCS tog den mesta tiden..
Denna gång tänker jag bara gå runt o slå dank och ta en dag i sänder.. thumbs up

Gött att vi hörs på måndag.

Va då farewell !!??
Åk dit och softa utan åtaganden så ska du se att du upptäcka att vill tillbaka.
Ovan nämnda anledning tror jag har lite med att göra att oturen var framme för dig precis som några av dom andra. Ska man köra så ska man göra det och inte ha tusen andra saker att pyssla med, då är inte koncentrationen där den ska.
Du ska se att framåt kommer vi träffas på både Spa och Ringen och komma överrens om att detta går inte att vara utan thumbs up

Cupra R Ringen Toy II ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Boostaholic
Norge
Här sen Aug 2008

Och för at svara på din fråga, det är kanonfint hos Mechthild Daun, bott där vid två tilfellen, supertrevligt, rent och et mysigt frukostrum...

Södra Sverige
Här sen Apr 2005

Trådstartare
Tack för svaren!
Visade sig att Mattias Narin hade bott just här, så han har redan informerat mig.
..förvånar mig bara att han inte varit här inne och jollrat runt..

Citera
Nürburgring
5256 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande