| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Opel Corsa B -97 SÅLD!
|
535 besök totalt |
|
Köpte denna underbara bil för att slippa cykla till jobb under tiden som jag letade bil. Har nu hittat en ny firmabil och denna står ivägen nu.
Bilfan har rullat 28500 mil och känns inte alls som ny men den startar och går och tar dig mellan A och B. Jag har på de få veckor jag har ägt bilen lyckats med att sätta i ett nytt batteri, monterat bättre bakdäck och gett den en service med nya filter, stift och olja. Ny generatorrem finns i bagaget. Även nya fina högtalare fick ersätta orginalen. Fixade även lite rost på ett högst oseriöst sätt men den ser bättre ut på långt håll. Övrig utrustning sträcker sig till rödmålade bromsok så de måste minst komma från någon Porsche eller Ferrari Är denna Opel rostfri Men lite orginalplåt återfinns lite här och var
Körglädje Den behöver en framvagnsinställning så den är ganska livlig på vägen
Bilen fungerar för övrigt precis som den ska och är väldigt snål i farter under 100km/h. Fräsch och fin invändigt. Det är okänt hur länge den kamrem som sitter på har levt så det är något man antingen byter eller chansar på! Bilhelvetet (kärt barn har många namn...) är skattad och besiktigad till sista januari och klarar förmodligen en besiktning till.
[list=][/list]
_________________ Anders Bladh Vespa PX 200 -83 Vespa P200 -80 Mazda MX-5 -91 En vit Opel -18 |
![]() |
SÄLJES
|
535 besök totalt |