| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Eftermontera ABS
|
1 besök senaste veckan (1461 totalt) |
|
Eftermontera ABS
Har planer på att eftermontera ABS och håller på att gräva i det här ämnet nu. Vore intressant att höra om någon annan som gjort detta och kan dela med sig med erfarenheter. Min ursprungliga plan var att ta ett 3-kanals Bosch ABS från Boxster/tidiga 996 då det är standalone utan koppling till motorstyrsystemet. Men efter vidare grävning så verkar ett Teves MK60 passa bättre. 4-kanaligt och går också att köra standalone. MK60 sitter på flertalet bilar men mer specifikt verkar det mest lämpligt att ta en enhet från en BMW E46 M3. Det finns färdiga kabelmattor för eftermontering att köpa för 1600 dollar men det spontant känns det lite onödigt... I det stora hela verkar det inte värre än att montera VR-givare runt-om och koppla in det med el och bromsslangar. BMW-givarna är av VR-typ men jag har inte fått klarhet i om man måste ha BMW-givarna eller om det funkar med vilka VR-ABS-givare som helst, tex Porsches. Input? _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
|
Ja kan detta
Ska du köra teves systemet behöver du CSl eller competion pumpen fron e46 sen behöver du en gäng med special kontakter osv eller så köpper du klara mattor för ca 2000 dollar sen om det ska bli bra behöver du programera om lådan till motorsport versionen _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
|
Fick pris för en komplett setup på 12900 dollar. Vilket fantastiskt paketpris
Har svårt att rättfärdiga extrakostnaden för Teves motorsportpump men man kan ju alltid börja med en E46 pump (helst ZCP, antar att CSL har samma?) så kan man ju alltid uppgradera senare om man vill spendera. De kabelmattor jag sett verkar inte behöva annat än hjulsensorerna typ YAW-sensor osv så det verkar ju smidigt. Men lite konstigt då MK60 verkar ha både input från styrning och YAW. Men det är väl troligen bara för DSCn antar jag. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
![]() |
Skruva banåkabil
Eftermontera ABS
|
1 besök senaste veckan (1461 totalt) |