Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
lite frågor om Lashcaps?
1000 besök totalt
Bmws50

Här sen Okt 2009

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
lite frågor om Lashcaps?

tjenare!

nu är det så att jag är i startblocken att sätta igång med en m50 topp, den ska filas lite i och det ska i ordentliga kamaxlar för solida lyftare och s50b32 ventiler nedtagna till 34mm. har allt utom kamaxlar samt ev lashcaps. om man kikar på ventillängden och lyftarna så skulle det passa med att modifiera orginal 35mm lyftare genom att helt sonika ta lös den hydrauliska biten, sedan använda sig av lashcaps för att tap upp resterande 3.35mm (-spel). mina frågor är då, Bör man ha en styrning i lyftaren för lashcapen? eller räcker det med att lashcapen styr på ventilen? kan man lita någorlunda på lashcaps? bilen ska Öht inte gå som bruksbil men kan ju vara kul att slippa riva toppen pga en tappad lashcap.

ett annat alternativ är att svarva av ventilen och sedan svara distans att ersätta den hydrauliska biten i lyftaren med, men mycket jobb och känns inte direkt jättepålitligt det heller.

ifrågasätt inte inte varför jag bygger på m50. vet mycket väl hur enkelt det vore att bara slänga ned en s50 men det är inget alternativ för tillfället.

Luleå
Här sen Nov 2009

Det räcker med bara styrning på ventilen, mina lashcaps styr bara på ventil och ligger endast an mot tryckaren. Enda risken för att lashcapsen ska kunna hoppa av är ju om ventilfjädern inte orkar med så kammen far upp snabbare än ventilen. Jag har då aldrig haft nå problem med mina men du får ju mäta in ventilspelet nån gång ibland.

Angående de där med att ta bort hydrauliska delen från dina tryckare å köra så vågar ja inte svara på om de funkar eller inte.

Saab 9000 Aero
Citera
Skruva banåkabil
lite frågor om Lashcaps?
1000 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande